رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توافق آمریکا و فرانسه برای مقابله با فعالیتهای ایران و حزب‌الله در منطقه

10:46 - 28 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۹۶۳
رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه طی گفتگوی تلفنی بر لزوم مقابله با آنچه «فعالیت‌های ثبات‌زدای حزب‌الله و ایران در منطقه» نامیدند، تأکید کردند.

توافق آمریکا و فرانسه برای مقابله با فعالیتهای ایران و حزب‌الله در منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل ، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از رایزنی تلفنی دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون درباره مسائل جاری لبنان و سوریه خبر داد.

نخست‌وزیر مستعفی لبنان روز شنبه در کاخ الیزه با رئیس‌جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

بنا به گزارشها امانوئل ماکرون پس از دیدار با سعد حریری، تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا گفتگو کرد.

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان روز شنبه ۱۳ آبان به طور غیر منتظره و غیرمعمول در هنگام حضورش در ریاض پایتخت عربستان، استعفای خود را از سمت نخست وزیری اعلام کرد.

بیشتر تحلیلگران معتقدند، استعفای سعد الحریری با فشار عربستان سعودی، با هدف ایجاد خلاء سیاسی در لبنان و اعمال فشار به حزب الله صورت گرفته است.

کاخ سفید بانتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر گفتگوی تلفنی روز شنبه رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه افزود: امانوئل ماکرون و دونالد ترامپ توافق کردند تا با همکاری دیگر متحدان بحران سیاسی لبنان هرچه زودتر حل شود.

به نوشته این بیانیه رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه همچنین در خصوص اقداماتی برای مقابله با آنچه «فعالیتهای ثبات‌زدای ایران و حزب‌الله خوانده‌اند»، بحث کرده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *