رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۵۶ دستگاه عهده‌دار تکالیفی هستند که بر موضوع پیشگیری اثرگذار است

12:36 - 26 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۴۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم در قانون بر عهده قوه قضاییه است، گفت: بدون همکاری سایر قوا چنین اقدامی میسر نخواهد بود و ۵۶ دستگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم​ عهده‌دار تکالیفی هستند که بر موضوع پیشگیری اثرگذار است.

۵۶ دستگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم​ عهده‌دار تکالیفی هستند که بر موضوع پیشگیری اثرگذار استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در همایش هم اندیشی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های کشور با تجلیل از رشد تمامی شاخص‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف استان هرمزگان، از ارتقاء رتبه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان بر اساس آمار و بررسی‌های به عمل آمده خبر داد.

وی گفت: حوزه پیشگیری از وقوع جرایم نیازمند توجه تمامی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به منظور فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی اجتماعی است.

ساوری با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم در قانون بر عهده قوه قضاییه است افزود: بدون همکاری سایر قوا چنین اقدامی میسر نخواهد بود و ۵۶ دستگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم​ عهده‌دار تکالیفی هستند که بر موضوع پیشگیری اثرگذار است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از عدم اجرای تکالیف قانونی از سوی برخی دستگاه‌ها به عنوان مهمترین عامل در افزایش حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی نام برد و تصریح کرد: نگاه ما این است که بتوانیم چهار هدف عمده از جمله احساس رضایت شهروندی، کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری و کاهش آمار مربوط به جرایم و آسیب‌های اجتماعی را در سطح کشور محقق سازیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *