حزب حاکم زیمباوه رئیس‌جمهور این کشور را برکنار می‌کند

10:56 - 26 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۴۷۷
حزب حاکم زیمباوه قرار است رئیس‌جمهور این کشور برکنار و درصورت مقاومت او را استیضاح کند.

حزب حاکم زیمباوه رئیس‌جمهور این کشور را برکنار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل ، حزب حاکم زیمباوه قرار است رابرت موگابه را پس از 37 سال برکنار کند.

بنا به گزارش «ایندیپندنت» رهبران ارشد حزب حاکم «زانو-پی‌اف» زیمباوه قرار است روز جمعه تشکیل جلسه داده و طی قطعنامه‌ای «روبرت موگابه» رئیس‌جمهور این کشور را تا آخر هفته برکنار کنند.

شامگاه روز سه‌شنبه نیروها و تجهیزات ارتش در اقدامی ناگهانی راه‌های منتهی به ساختمان‎های اصلی دولت، پارلمان و دادگاه این کشور را مسدود کردند و ساختمان شبکه تلوزیون ملی این کشور را در کنترل خود گرفتند.

حزب حاکم زیمباوه نیز در توضیح این اقدام ارتش در صفحه توییتر خود اعلام کرد که رابرت موگابه در روند انتقال آرام قدرت بازداشت شده است.

«اس‌بی مویو» رئیس ستاد تدارکات ارتش زیمباوه روز چهارشنبه در تلوزیون ملی این کشور اعلام کرد: ما تنها قصد داریم مجرمانی را هدف قرار دهیم که در اطراف رئیس جمهور هستند و جنایاتی را مرتکب شده و باعث ایجاد رنج‌های اجتماعی و اقتصادی شده‌اند.


یک مقام ارشد حزب حاکم روز جمعه به ایندیپندنت گفته در صورت امتناع «موگابه» از برکناری قدرت هفته آینده مقدمات استیضاح وی آماده خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص تصمیم جدی حزب حاکم برای برکناری موگابه پس از 37 سال تصریح می‌کند: راه برگشتی وجود ندارد، اگر رئیس‌جمهور مقاومت کند، ما روز یکشنبه برکناری رسمی او را اعلام و پس از آن روز سه‌شنبه روند استیضاح آغاز خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *