آزادسازی ۴۰ هکتار از اراضی دولتی و جنگلی از دست زمین خواران /اجازه ایجاد شهرک های غیر مجاز را نخواهیم داد

12:40 - 26 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۳۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت: ۴۰ هکتار از اراضی دولتی و جنگلی، در ۴۴۵ ماموریت نیرو‌های انتظامی و شهرداری کرمان با دستور مقامات قضایی رفع تصرف شدند.

آزادسازی ۴۰ هکتار از زمین‌های دولتی از دست زمین خواراندادخداسالاری در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: ۴۰ هکتار از اراضی دولتی و جنگلی در ۴۴۵ ماموریت نیرو‌های انتظامی و شهرداری کرمان با دستور مقامات قضایی رفع تصرف شدند.

وی افزود: در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهر کرمان و حاشیه این شهر، از ابتدای سال جاری  ۴۰ هکتار از زمین‌های دولتی و جنگلی که توسط زمین خواران تصرف شده بود آزاد سازی شد.

این مقام قضایی با بیان اینکه بخشی از این اراضی متعلق به سازمان مسکن و منابع طبیعی و بخشی هم اراضی کشاورزی بوده است، اضافه کرد: این زمین‌ها تغییر کاربری داده شده بودند که توسط یگان انتظامی مستقر در شهرداری کرمان طی 445 عملیات با همکاری عامل اجرایی شهرداری کرمان با حکم مقامات قضایی و دادستانی رفع تصرف شدند.

دادستان کرمان هشدار داد:در زمینه تعرض به انفال و اموال و پدیده شوم زمین خواری دستگاه قضایی استان با تمام توان از سازمان های دولتی متولی امر زمین و منابع طبیعی حمایت لازم و قاطع را انجام خواهند داد و حتی در ایام شبانه اجازه نخواهند داد به این اراضی تعرضی صورت گیرد و همچنین اجازه ایجاد شهرک های حاشیه نشینی غیر مجاز و حاشیه نشینی را به زمین خواران نخواهیم داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *