آینده کتاب در نرم افزارها خلاصه می‌شود/رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر رشد رسانه‌های دیجیتال دارند

9:52 - 24 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۷۵۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مسئول بخش سوره مهر الکترونیک گفت: فضای مجازی بسیار گسترده شده و ما نمی‌توانیم به قالب‌های گذشته و قدیمی بسنده کنیم. البته چاپ کتاب به صورت معمول را تمام نمی‌کنیم، اما می‌دانیم که آینده کتاب را باید در بخش دیجیتال پیگیری کرد.

امین نادری مسئول بخش سوره مهر الکترونیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص حضور این انتشارات در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت: حضور و فعالیت در بخش دیجیتال برنامه‌ای است که سوره مهر سالهاست به صورت یک سیاستگذاری آن را پیگیری کرده است. نخستین دلیل برای این برنامه‌ریزی، دسترسی آسان و همینطور ارزان برای مخاطبان است. از سویی دیگر سوره مهر می‌تواند با حضور در بخش دیجیتال حوزه مخاطبان خود را از خوانندگان داخلی به بخش بین المللی ارتقاء دهد.

وی افزود: اکثر آثار موجود در انتشارات سوره مهر مورد تأیید و تقریر مقام معظم رهبری قرار گرفته اند و بر پایه تولید آثار فاخر این انتشارات ۱۳۹۰ راه اندازی سازمان مستقلی به نام نشر الکترونیک سوره مهر را آغاز کرد. سوره مهر الکترونیک در این سال‌ها رشد کرد و امروز می‌توان گفت که مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است.

امین نادری

این فعال حوزه نشر دیجیتال، آمار تولیدات دیجیتال سوره مهر را اینگونه توصیف کرد: این بخش در ابتدا با تولید یک نرم افزار اختصاصی کتابخوانی در محیط اندروید و ویندوز آغاز به کار کرد و امروز بیش از ۱۴۰ عنوان کتاب را به صورت دیجیتال برای تمامی سیستم های عامل در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد.

وی با اشاره سایر فعالیت‌های بخش دیجیتال سوره مهر اذعان کرد: آثار موجود در بخش دیجیتال سوره با قیمتی ۲۰ الی ۳۰ درصد ارزانتر از کتاب‌های معمول و کاغذی به فروش می‌رسد. یکی دیگر از کار‌هایی که سوره مهر انجام داده تولید کتاب‌های گویا است. بعضاً برخی از نویسندگان در این فعالیت به ما کمک کرده و خودشان به صوتی کردن کتاب‌ها کمک کرده‌اند. همچنین در اقدامی تازه برخی از کتاب‌ها را به صورت فلش کارت در اختیار مخاطب قرار داده‌ایم تا خواننده بتواند آن را در هر مکانی که خواست مطالعه کند.

نادری تمرکز بر رسانه دیجیتال را سرلوح امور این مرکز دانست و تاکید کرد: سوره مهر طی این سالها به هیچ وجه از بازار اپلیکیشن و برنامه‌های کامپیوتری و تلفن همراه غافل نشده و ما هم رسالت خود را در انتشار کتبی که بیش از این به صورت کاغذی وجود داشت به صورت اپلیکیشن انجام داده ایم. اصطلاحاً به این نوع از کتاب‌ها مدیا بوک گفته می‌شود. خواننده با مطالعه این کتاب‌ها می‌تواند به راحتی علاوه بر کتاب با زندگینامه نویسنده، عکس‌ها یا فیلم‌های مربوط به این کتاب آشنا شده و از تحلیل‌ها و نظراتی که پیرامون این کتاب است از نزدیک آگاه شود.

امین نادری

وی نگاه بین‌المللی را یکی از راهکارهای موفقیت در سوره مهر دانست و افزود: در خصوص فعالیت‌های برون مرزی سوره مهر علاوه بر تولید مدیا بوک و کتاب‌هایی که تا به حال به صورت دیجیتال عرضه کرده در سامانه‌هایی همچون گوگل بوک و آمازون به فروش آثار خود پرداخته است.

نادری استقبال مردم و مخصوصاً جوانان را از کتاب های دیجیتال بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال مردم از این نوع اپلیکیشن‌ها و رسانه‌های دیجیتال بسیار خوب بوده و آمار خوبی از سوی اکثر خبرگزاری‌ها در مورد فروش و مطالعه این نوع کتاب‌ها شنیده می‌شود. این استقبال در حدی است که به دنبال دیجیتال شدن کتاب‌های دیگر سوره مهر هستند. آینده صنعت نشر در انتشارات الکترونیک است. به فرموده مقام معظم رهبری ما امروزه باید فضای مجازی را بهتر و بیشتر تحت پوشش قرار دهیم. این فرموده همواره سرلوحه کار ماست. فضای مجازی بسیار گسترده شده و ما نمی‌توانیم به قالب‌های گذشته و قدیمی بسنده کنیم. البته چاپ کتاب به صورت معمول را تمام نمی‌کنیم، اما می‌دانیم که آینده کتاب را باید در بخش دیجیتال پیگیری کرد.

انتها پیام/


برچسب ها: مقام معظم رهبری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *