مشاهیر ملی و مذهبی ایرانی مدفون در قبرستان وادی السلام به شهروندان معرفی شوند/ کوتاهی شهرداری در ایام اربعین

9:41 - 21 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۷۴۷
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: باید مشاهیر ملی، مذهبی و فرهنگی ایرانی که در عتبات عالیات و قبرستان وادی السلام مدفون هستند به زائران ایرانی معرفی شوند.

مشاهیر ملی و مذهبی ایرانی مدفون در قبرستان وادی السلام به شهروندان معرفی شوند/ کوتاهی شهرداری در ایام اربعینبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، مجید فراهانی در بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری پیش از دستور گفت: خدمت به زائران اربعین حسینی افتخاری برای مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر تهران به حساب می آید.

وی افزود: کارکنان شهرداری تهران در خدمت گذاری به زائران از هیچ کوششی دریغ نکرده و از این منظر تلاش های آنها قابل تقدیر است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به دفن بسیاری از مشاهیر ایران در قبرستان وادی السلام و آستان مقدس علوی اظهارکرد: مشاهیر فرهنگی، مذهبی و شخصیت های ملی بر اساس وصیت و یا شرایط روزگار حیاتشان در این اماکن مقدس دفن هستند که از آن جمله می توان به شیخ طوسی، رئیسعلی دلواری، آخوند خراسانی و امیر کبیر اشاره کرد.

فراهانی ادامه داد: در میان فعالیت های متعدد شهرداری در ایام اربعین حسینی شاهد نصب حتی یک بنر در رابطه با اطلاع رسانی این موضوع از سوی شهرداری تهران نبودیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مشاهیر خاطرنشان کرد: به استناد بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور در رابطه با لزوم توجه به معرفی مشاهیر فرهنگی، مذهبی و شخصیت های ملی مدفون در عتبات عالیات و قبرستان وادی السلام به شهرداری و سازمان میراث فرهنگی تذکر می دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به حضور 2 و نیم میلیونی زائران ایرانی در کشور عراق در ایام اربعین حسینی اظهارکرد: حضور مردم در ایام اربعین فرصت مناسبی است که مشاهیر فرهنگی و مذهبی ایرانی نیز به زائران معرفی شوند.



سیداحمدحسینی
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
سلام دوباراربعین رفتم وسه باررفتم وادی السلام سال اول نمیدانستم ایرانی آنجا دفن هست وقتی فهمیدم چه کسانی دفن هستن خیلی ناراحت شدم چرا به زائرها اطلاع رسانی نمیشه ممنونم این مشکل حل بشه آن عزیزان آنجا خفتن برای مردم فداکاری بسیارکردن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *