نادیده گرفتن سلاح های اتمی اسرائیل توسط غربی ها

0:32 - 20 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۲۹۱
الجعفری گفت: غربی ها اسرائیل را به فناوری اتمی مجهز کردند و بر سلاح های اتمی آن سرپوش گذاشتند.

سرپوش گذاری سلاح های اتمی اسرائیل توسط غربی هابه گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشارالجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: غربی ها اسرائیل را به فناوری اتمی مجهز کردند و بر سلاح های اتمی آن سرپوش گذاشتند.

وی ادامه داد: جهان امروز با چالش های زیادی روبه روست که مهمترین مشکل آن، زرادخانه های هسته ای بویژه سلاح های هسته ای اسرائیل است که از پیوستن به همه پیمان های بین المللی جلوگیری از گسترش این سلاح ها خوداری می کند.


الجعفری گفت: تهدید کشورهای هسته ای به بکارگیری این سلاح ها ازدیگر چالش های جهان امروز است.


نماینده سوریه در سازمان ملل متحد توضیح داد: جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای از اولویت ها و اصول دولت دمشق است بطوری که در سال 1968 پیش از بسیاری از کشورهای اروپایی که امروز مدعی اجرای این قوانین هستند به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای پیوست درحالی که برخی از کشورهای اروپایی و ترکیه که عضو ناتو نیز هستند و سلاح هسته ای دراختیار دارند از پیوستن به آن سربازمی زنند.


الجعفری افزود: سوریه پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را درسال 1992 امضا کرد و در 27 دسامبر 2003 هنگامی که عضو غیردائم شورای امنیت بود، طرحی را با هدف ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای و همه سلاح های کشتارجمعی در خاورمیانه ارائه کرد که با مخالفت آمریکا روبه رو شد و این کشور تهدید به استفاده از حق وتو برای مقابله با آن کرد.


وی یادآورشد : این سیاست های اشتباه، دروغ بودن ادعاهای کشورهای غربی درباره تلاش برای ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای و کشتارجمعی را آشکار می کند.


الجعفری افزود: همین غربی ها در طول ده ها سال، مواد و فناوری ساخت سلاح هسته ای را در اختیار اسرائیل قراردادند که می توان به زیردریایی های آلمانی با توان حمل و شلیک موشک های هسته ای اشاره کرد که به صورت رایگان دراختیار این رژیم قرار گرفت.


به گفته وی، غربی ها با تمام توان تلاش کردند که سلاح های هسته ای اسرائیل را از دایره نظارت و توجه بین المللی خارج کنند و این کار در نشست بازیبنی معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای در سال 2010 در نیویورک، به شکست کشاندن نشست سال 2012 و در اجلاس بازبینی معاهده منع گسترش در سال 2015 تکرار شد و همه این تلاش ها برای چشم پوشی بر سلاح های هسته ای رژیم اسرائیل و به بهای نابودی امنیت و سلامتی ملت های منطقه صورت گرفت که خود نشان دهنده سیاست های دوگانه و نفاق هسته ای است.


نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد ادامه داد: شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی تجاوز نظامی اسرائیل به سوریه در سال 2007 را محکوم نکردند و این رژیم به بازرسان آژانس اجازه نداد درباره منبع آلودگی ناشی از موشک های رژیم صهیونیستی به کار رفته برای بمباران تاسیسات دیرالزور تحقیق کنند.


الجعفری افزود: همکاری نکردن رژیم اسرائیل با خواسته های آژانس بین المللی انرژی اتمی و افزایش توان هسته ای خارج از نظارت بین المللی و بی توجهی به همه درخواست ها برای خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای، اعتبار پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و جهانی بودن آن را زیر سوال می برد و امنیت و ثبات منطقه و ملت های خاورمیانه را تهدید می کند و آژانس خطرات این اقدامات را به خوبی می داند.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *