جای خالی سینمای دفاع مقدس در جشنواره فجر حس می‌شود/فیلمسازان باید نسبت به سینمای مقاومت دلسوز باشند

7:30 - 17 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۵۲۷
بازیگر سریال "توی گوش سالمم زمزمه کن" گفت: از نظر من جای خالی سینمای دفاع مقدس همواره در جشنواره فجر احساس می‌شود.مسئولین برگزاری جشنواره باید بخشی مجزا را مخصوص این ژانر در جشنواره تعریف کنند تا فیلمسازان بتوانند آثار خود را در آن به نمایش بگذارند.

بهروز بقایی بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص ساخت اولین اثر سینمایی خود گفت: در حال حاضر همچنان بعد از گذشت چندین ماه منتظر دریافت پروانه ساخت اولین فیلم خود هستم و به امید خدا اگر پروانه ساخت سریعتر داده شود آن را به فجر خواهم رساند.

وی با گلایه از تاخیر به وجود آمده در صدور پروانه ساخت برای فیلمی با موضوع دفاع مقدس تاکید کرد: واقعیت امر اینکه خودم هم نمی‌دانم چرا باید صدور پروانه ساخت این فیلم تا این حد عقب بیفتد. چندین بار به شورا مراجعه کرده‌ام اما هنوز جواب قانع کننده‌ای به من نداده اند.

بهروز بقایی

بازیگر سریال "توی گوش سالمم زمزمه کن" با تاکید بر لزوم حضور آثار دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر افزود: از نظر من جای خالی سینمای دفاع مقدس همواره در جشنواره فجر احساس می‌شود. مسئولین برگزاری جشنواره باید بخشی مجزا را مخصوص این ژانر در جشنواره تعریف کنند تا فیلمسازان بتوانند آثار خود را در آن به نمایش بگذارند.

وی درخصوص چگونگی ساخت آثار دفاع مقدس ادامه داد: ساخت چنین آثاری هم هزینه بر و هم نیازمند دقت و حوصله فراوان است. بخشی از ضعف ما در سینمای دفاع مقدس معطوف به مسئولین فرهنگی می‌شود اما از نظر من در درجه اول خود فیلمسازان باید دلشان برای سینمای دفاع مقدس سوخته و بتپد.

بهروز بقایی

بقایی درباره نگاه مردم به سینمای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما نیازمند این هستیم که با ایجاد داستان‌های متنوع و جدید مردم را دوباره روی صندلی فیلم‌های دفاع مقدس بنشانیم. فیلمنامه‌های دفاع مقدسی باید تنوع داشته باشند و به فرض مثال روایت داستان‌های جذاب و گاهاً کمدی در این فضا باعث جذب مخاطب می‌شود. حضور فیلم‌های دفاع مقدس در این روزها بسیار واجب است زیرا علاوه بر آشنایی مردم با آن دوران، سینمای ایران را از یکنواختی و تکرار در آثار در خواهد آورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *