اولتیماتوم یک ماهه برای تصویب سند احیای توس/ اختصاص اعتبارات ملی و استانی برای زیرساخت‌های توس

8:40 - 16 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۳۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد گفت: باتوجه به تصویب سند احیای توس در شورای شهر، میراث فرهنگی و فرمانداری موظفند نسبت به تصویب آن در کارگروه گردشگری استان و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و نیز شورای ملی احیای توس ظرف مدت یک‌ماه اقدام کنند.

قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اظهار کرد: با توجه به تصویب سند احیای توس در شورای شهر، شامل راهبردها و راهکارهای اجرایی آن که مورد تایید کمیته بوده، میراث فرهنگی و فرمانداری موظفند نسبت به تصویب آن در کارگروه گردشگری استان و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نیز شورای ملی احیای توس ظرف مدت یک‌ماه اقدام کنند.

وی افزود: پیگیری لازم جهت اختصاص اعتبارات ملی و استانی برای زیرساخت‌های توس توسط راه و شهرسازی و میراث فرهنگی از دیگر مصوبات کمیته شناسایی و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت المال است که باید صورت گیرد و طرح جامع توس توسط راه و شهرسازی تا اسفند تهیه و تصویب گردد.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: برای تعیین تکلیف توس علیا کمیته مشترکی به منظور بررسی راهکارهای اجرایی جابجایی این هسته جمعیتی و مکان یابی مکان جدید با نگاه بوم گردی توسط شهرداری و عضویت بنیاد مسکن،راه و شهرسازی،میراث و استان قدس و فرمانداری ظرف یک‌ماه آینده تشکیل و نتیجه ارایه می‌گردد.

وی در خصوص اراضی تغییر کاربری داده شده این منطقه بیان کرد: جهادکشاورزی باید نسبت به تعیین تکلیف اراضی غیر مجاز در خارج محدوده و خارج حریم طوس با جدیت اقدامات قانونی معمول دارد و شهرداری نیز نسبت به اجرای ارای قلع بنا با هماهنگی راه و شهرسازی اقدام نماید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *