رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یونیسف: روزانه 26 "کودک افغانستانی" در اثر بیماری اسهال جان می‌دهند

14:21 - 23 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۴۱۹۹
یونیسف با ارایه گزارشی اعلام کرد که روزانه 26 "کودک افغانستانی" در اثر بیماری اسهال جان می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل ، یونیسف با ارایه گزارشی مبنی بر اینکه روزانه 26 کودک افغانستانی در اثر بیماری اسهال جان می‌دهند افزود که سالانه حدود ۸۰ هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان جان خود را از دست می‌دهند که ۱۲ درصد آنان به دلیل ابتلا به بیماری اسهال از بین می‌روند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) آمار مرگ و میر کودکان در افغانستان را به شدت تکان‌دهنده خوانده است و اعلام کرد که روزانه دست‌کم ۲۶ کودک در افغانستان به دلیل ابتلا به بیماری اسهال جان می‌دهند

براساس اطلاعات صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، شمار کودکانی که به دلیل ابتلا به بیماری اسهال در افغانستان جان می‌دهند در سال به ۹۵۰۰ نفر می‌رسد.

در خبرنامه یونیسف آمده: با توجه به اینکه آمار کودکان زیر ۵ سال که به دلیل بیماری اسهال در افغانستان جان می‌دهند از ۱۰ هزار در سال برای اولین بار کاهش یافته، ولی این بیماری همچنان در افغانستان کشنده است این میزان مرگ و میر کودکان دردناک است زیرا با استفاده از توالت و شستن دست می‌توان جلو ابتلا به این بیماری را گرفت.

یونیسف افزوده که سالانه حدود ۸۰ هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان جان خود را از دست می‌دهند که ۱۲ درصد آنان به دلیل ابتلا به بیماری اسهال از بین می‌روند.

به گفته این نهاد خطر مبتلا به اسهال نیز به این دلیل است که حدود ۱.۲ میلیون کودک در افغانستان با سوء تغذیه و ۴۱ درصد آنان قدشان از استاندارد کوتاه تر هستند.

یونیسف عدم رعایت بهداشت محیط و بهداشت فردی را عامل این مرگ و میر دانسته و گفته است که به این علت کودکان در معرض ابتلا به بیماری اسهال قرار می‌گیرند و این شرایط باعث افزایش میزان سوء تغذیه در میان کودکان نیز می‌شود.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل افزوده که دسترسی به آب پاک آشامیدنی و بهبود وضعیت بهداشت محیط در افغانستان از موارد ضروری است که باید در شهرها و روستاها به آن توجه شود.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *