رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عملیات بازسازی "کنیسه" 300 ساله در هرات کلید خورد

12:21 - 23 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۴۱۲۰
کار بازسازی "کنیسه یوآو" یکی از بناهای تاریخی در هرات که 300 سال قدمت دارد، آغاز شد .

به گزارش سرویس بین الملل ، ریا ریوفیان رئیس اداره اطلا عات و فرهنگ هرات با اشاره به آغاز به کار مرمت بناهای تاریخی از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: مرمت کنیسه یو آو در هرات که قدمت آن به 300 سال گذشته برمی‌گردد و از دوران زندگی یهودیان در هرات به جامانده آغاز شده و تا یک ماه دیگر نیز تکمیل و به روی گردشگران باز خواهد شد.

وی افزود: یهودیان هرات در اواخر قرن 12 میلادی در منطقه درب عراق مشهور به شهر کهنه سکونت داشتند و این منطقه به منطقه موسایی ها نیز معروف شده بود و تا حال به این نام باقی مانده است. این یهودیان بیش از 200 خانواده بودند که حدود 300 سال درهرات زندگی کردند و در اواخر سال 1357 نیز از این ولایت به جای دیگری نیز کوچ کردند.

رئوفیان گفت: این مکان تاریخی در سالهای متمادی به شدت تخریب شده بود.
رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات از شیوه زندگی مردم یهودی در هرات گفت: آنان از زندگی عادی برخوردار بوده اند و مانند دیگران کار می‌کردند و در تجارت و داد و ستد هم بسیارخوش حساب بودند در آن زمان در تمام مراسم خود مسلمانان را دعوت و با آنها نیز روابط خوبی داشتند.

از سوی دیگر جاوید زرغام مسئول فرهنگ و هنر اداره اطلاعات و فرهنگ هرات اظهار داشت: آنان در کنیسه هایی که خودشان ساخته بودند در روزهای خاصی دور هم جمع می‌شدند و شروع به خواندن تورات می‌کردند. اکنون از یهودیان که در هرات زندگی می‌کردند 4 کنیسه یا عبادتگاه آنان به نامهای یوآو، گل گیاه ، هریوا و ملااشور بجا مانده است.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *