قرآن پژوهان با تمسک به قرآن باید مسیر هدایت و صعود به قله کمال و سعادت را در جامعه نشر دهند

14:21 - 11 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۳۸۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری کهکیلویه و بویراحمد گفت: قرآن پژوهان با تمسک به این کتاب الهی (قرآن) باید مسیر هدایت و صعود به قله کمال و سعادت را در جامعه نشر دهند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ،  حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در آیین آغاز مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در یاسوج با اذعان به اینکه خداوند در کلام حق فرموده: اگر قرآن را در زندگی سرلوحه قرار داده و به آن متمسک شویم قطعاً جز کسانی هستیم که خداوند تبارک و تعالی ما را جز جمعیت مسلمین قرار می دهد و به ما عنایت خواهد فرمود،  اظهار کرد: سخن گفتن در مورد قرآن و جایگاه آن کار هر فردی نیست صمیمیت در ارتباط با کلام وحی کار دشواری است.


رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد حضور میهمانان قرآنی در استان را به فال نیک گرفت و افزود: خداوند این لطف را شامل حال ما به عنوان خادم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نمود تا میزبان شما قرآن پژوهانی باشیم که با نورانیت قلوبتان و نفس قدسی برگرفته از آیات الهی به فضل و عنایت پروردگار، از این پس در دادگستری و سازمانها و ادارات قوه قضائیه در استان بهره کافی و وافی و نورانیت کاملی از این جلسه به فضل و عنایت پرودگار خواهند برد.


وی گفت: قرآن وسیله ی انقطاع از ما سوِالله است. قرآنی که وسیله ریسمان الهی است و موجب سیر انسان به قله سعادت و در تمام شئونات انسان را یاری می کند.  امروز قرآن پژوهان با تمسک به قرآن کریم باید مسیر هدایت و صعود به قله کمال و سعادت را  در هم خودتان و هم در جامعه نشر دهید.


حجت الاسلام غلامرضا مزارعی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات را 300 نفر در رده های سنی کودکان زیر 16 سال و بزرگسال و در دو گروه آقایان و بانوان ذکر کرد .


وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقات شامل کارکنان، همسران و فرزندان آنان در رشته‌های حفظ کل، حفظ جزء، حفظ موضوعی، تفسیر، ترتیل، تحقیق و صوت لحن به مدت 2روز به رقابت خواهند پرداخت.


مزارعی با بیان اینکه این مسابقات را داوران بین المللی و کشوری قضاوت می کنند، تصریح کرد: با هماهنگی صدا و سیمای استان این مسابقات به صورت زنده و مستقیم از شبکه های مختلف سراسری و استان های شرکت کننده پخش می‌شود و به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز نفیسی همراه با تندیس مسابقات اهدا خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *