رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دامنه‌ی عملیاتی نیروهای یمنی افزایش خواهد یافت/ عمق عربستان سعودی را مورد هدف قرار خواهیم داد

5:50 - 07 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۲۱۴۵
عبدالسلام گفت: این نظام سعودی بود که جنگ، تجاوز و محاصره را آغاز کرد در نتیجه آنچه امروز در مرزهای مشترک با عربستان اتفاق می افتد واکنش طبیعی و قانونی ماست، این روند تداوم خواهد داشت و حتی افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ؛ سخنگوی انصار الله یمن با بیان اینکه عملیات نیروهای یمنی در مرزهای عربستان ادامه خواهد یافت، تهدید کرد، دامنه این عملیات افزایش خواهد یافت و اهدافی در عمق عربستان سعودی را که مراکز آغاز عملیات جنگنده هاست، هدف قرار خواهیم داد.

عبدالسلام گفت: « این نظام سعودی بود که جنگ، تجاوز و محاصره را آغاز کرد در نتیجه آنچه امروز در مرزهای مشترک با عربستان اتفاق می افتد واکنش طبیعی و قانونی ماست، این روند تداوم خواهد داشت و حتی افزایش خواهد یافت. این افزایش می تواند مداخله در عمق عربستان و هدف قرار دادن نظامیانشان در مرزها و ورای مرزها باشد، چنانچه می تواند هدف قرار دادن پایگاهها و مراکز تجمع نظامی در داخل مرزها و ورای مرزها و حتی در دل شهرهایی باشد که هواپیماها از آنجا برمی خیزند.»

وی افزود: « ما از آغاز این گزینه را انتخاب نکرده بودیم اما پس از حدود یک ماه از آغاز تجاوز، پیشروی متجاوزان و شدت عمل متجاوزان در یمن مجبور به انتخاب این گزینه شدیم، برای نظام سعودی مهم نیست که هزار، دو هزار وحتی دهها هزار یمنی کشته شوند، حتی برای آنان تفاوتی ندارد کشته شدگان از کدام طرف باشند، برایشان تفاوتی نیست که کشته شدگان از هواداران ما باشند یا از هواداران گروه دیگر. آنچه عربستان بدان اهمیت می دهد این است که نظامیان سعودی کشته نشوند و الا کشته شدن نظامیان یا شهروندان یمنی برای آنان هیچ اهمیتی ندارد.»

وی هدف قرار دادن ابوظبی را از اولویت های اساسی یگان موشکی وابسته به انصار الله دانست و اظهار داشت: « ابوظبی و مناطق دیگری که در حمله به یمن مشارکت دارند، اهداف نظامی موشک های بالستیک ما هستند، هر منطقه ای که در اقدامات امنیتی و نظامی علیه یمن مشارکت دارد اهداف موشک های ما خواهند بود. این سخن ما، فقط جنبه تهدید ندارد،مردم یمن و جهان در آینده در این زمینه بیشتر خواهند شنید.»

محمد عبدالسلام در ادامه، به طرح های پیشنهادی اسماعیل ولد شیخ نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن اشاره کرد و اظهار داشت، ولد شیخ هیچ طرح و اندیشه ای را به انصار الله تحویل نداده است، پیشنهادهای بشردوستانه ای که او از آنها سخن می گوید هرگز به دست ما نرسید.

وی در این زمینه گفت: « اسماعیل ولد شیخ هیچ ابتکار عمل و طرحی ارائه نکرد اگر چه ممکن است افکار عمومی سخن مرا نپذیرند. ولد شیخ به شورای امنیت می رود و می گوید ما طرح های پیشنهادی ارائه کردیم اما اعلام می کنم هیچ طرحی و هیچ ابتکاری به ما تحویل داده نشده است. ما به مذاکرات تمایل داریم اما هم ما و حزب کنگره ملی هیچ طرحی را دریافت نکرده است، ولد شیخ از ابتکارات و طرح های بشردوستانه می گوید، این طرح ها کجا هستند؟ او به ریاض و ابوظبی می رود و پس از آن به شورای امنیت مراجعه می کند و مدعی می شود طرح هایی را ارائه کرده و تحویل داده است، در شرایطی که هیچ طرحی به دست ما نرسید. البته قبل از بروز بحران(جنگ)، سازمان ملل متحد به ما طرح هایی ارائه می داد که شبیه راه حل های نظامی و امنیتی بود، مثلا در آنها از ما خواسته می شد سلاحمان را تحویل دهیم، از مواضع خود عقب نشینی کنیم و به طرف مقابل امتیاز بدهیم.»

سخنگوی انصار الله از آمادگی این گروه برای رسیدن به راه حل خبر داد و از گروههای یمنی در داخل و خارج خواست تا برای خروج از بحران در پی راه حلی به دور از دیکته خارجی یعنی به دور از دستورات سعودی - اماراتی، باشند.

وی در این باره اظهار داشت: « ما برای رسیدن به راه حل آماده ایم، از تمامی گروههای یمنی در داخل می خواهیم برای رسیدن به راه حل گام بردارند. خارجی ها برای کمک به یمنی ها نیامده اند آنان برای رسیدن به منافع خود در یمن مداخله کرده اند. ما برای رسیدن به راه حل در تعز، مأرب، جوف و در هر جای دیگری از کشور آماده ایم تا این درگیری ها پایان یابد اما دست کم طرف مقابل هم اندکی آمادگی داشته باشد و در انتظار رسیدن دستورات از ابوظبی یا ریاض نباشد.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *