مدیر مالی شرکت نفت دولتی پترولئوس وزیر اقتصاد ونزوئلا شد

5:38 - 07 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۲۱۴۴
رئیس جمهور ونزوئلا، سیمون زرپا، مدیر مالی شرکت نفت دولتی پترولئوس ونزوئلا را به سمت وزیر اقتصاد و دارایی منصوب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، در حالی که ونزوئلا با بحران اقتصادی شدیدی مواجه است، ­نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور وزیر اقتصاد جدید و رئیس جدید بانک مرکزی ونزوئلا را منصوب کرد.

بر اساس حکمی که شامگاه جمعه منتشر شد، رئیس جمهور ونزوئلا سیمون زرپا، مدیر مالی شرکت نفت دولتی پترولئوس ونزوئلا را به سمت وزیر اقتصاد و دارایی منصوب کرد.زرپا در میان فهرستی سیزده نفره از مقامات دولتی ونزوئلا قرار دارد که آمریکا 26 ژوئیه مجازات هایی را علیه آنها به اتهام ضربه زدن به دموکراسی در ونزوئلا یا مشارکت در اقدامات خشونت آمیز و فساد اعمال کرد.

سیمون زرپا جانشین رامون لوبو، نماینده سابق پارلمان که از ماه ژانویه سمت وزیر اقتصاد را به عهده داشت، منصوب شد. رامون لوبو نیز به ریاست بانک مرکزی ونزوئلا منصوب شد.مجمع موسسان ونزوئلا که مخالفان آن را به رسمیت نمی شناسند، انتصاب لوبو را به ریاست بانک مرکزی روز پنجشنبه تایید کرده بود.

لوبو که انتصاب او نیز در همان حکمی که برای انتصاب زرپا به سمت وزیر اقتصاد صادر شده است، به چشم می خورد، به جای ریکاردو سانگینو، یک نماینده سابق پارلمان که از ماه ژانویه ریاست بانک مرکزی را به عهده داشت، منصوب شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *