رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 6 هزار پرونده با تلاش شورای حل اختلاف خراسان جنوبی به صلح و سازش ختم شد

11:45 - 06 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۸۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پایان سال ۹۵ استان خراسان جنوبی دارای ۳۹ شعبه شهری و ۳۶ شعبه روستایی و جمعا دارای ۷۵ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۶۸۲ فقره بوده است.
برقراری صلح و سازش با تلاش شورا‌های حل اختلاف خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در سال ۱۳۹۵ مجموعا تعداد ۲۷۳۰۵ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان خراسان جنوبی وارد شده که از این تعداد ۲۷۰۱۱ فقره نیز مختومه گردیده است به عبارت دیگر تعداد ۲۹۴ پرونده به موجودی در جریان شورا‌های حل اختلاف افزوده شده است.

در پایان سال ۹۵ استان خراسان جنوبی دارای ۳۹ شعبه شهری و ۳۶ شعبه روستایی و جمعا دارای ۷۵ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۶۸۲ فقره و استان در رتبه ۱۷ کشوری است.

شورا‌های حل اختلاف استان خراسات جنوبی در سال ۱۳۹۵ مجموعا تعداد ۶۵۶۲ فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد. در استان خراسان جنوبی شعبه ویژه زندان وجود ندارد و در تلاش هستند که در سال جدید با پیگیری‌های ویژه این شعب تشکیل شوند.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *