آمار کشته‌شدگان مسلمانان روهینگیا بسیار بالاست

15:00 - 05 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۶۷۳
مقامات سازمان ملل پس از بازدید از اردوگاه پناهندگان روهینگیا در بنگلادش اعلام کردند که احتمالا آمار کشته‌شدگان مسلمانان روهینگیا در عملیات پاکسازی ارتش میانمار بسیار بالا باشد.

میانماربه گزارش گروه بین‌الملل ، سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت مسلمانان میانمار اعلام کرد که به احتمال زیاد آمار کشته‌شدگان مسلمانان روهینگیا بسیار بالاست.

 

بنا به گزارش پایگاه «ایندیپندنت» مقامات حقوق بشری سازمان ملل پس از بازدید از اردوگاه ۵۰۰ هزار پناهنده مسلمان روهینگیا در کشور بنگلادش گزاش دادند که به نظر می‌رسد عملیات نظامی دولت میانمار علیه مسلمانان استان راخین این کشور عملیاتی نظامند و با سازوکاری از پیش تعیین‌شده باشد که ابتدایی‌ترین اصول حقوق‌بشر را نقض کرده و صدها هزار نفر قربانی این عملیات پاکسازی بوده‌اند.

بازرسهای سازمان ملل با اشاره به اینکه پناهندگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش، اطلاعات زیادی درباره کشتار، شکنجه، تجاوز گروهی،و زنده‌سوزی مسلمانان میانمار توسط نظامیان این کشور به دست آورده‌اند تأکید کردند: به احتمال زیاد آمار کشتار مسلمانان روهینگیا در پی خشونتهای اخیر ارتش میانمار بسیار بالا باشد.

بنا به گزارش سازمان ملل از آغاز موج جدید خشونت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین از ۲۵ ماه آگوست تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش فرار کرده‌اند و بیش از ۴ هزار نفر از آن‌ها را به قتل رسانده‌اند و هم‌اکنون روزانه ۴ تا ۵ هزار نفر نیز از مرز‌های میانمار وارد بنگلادش می‌شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *