کاهش ۳۱ درصدی وقوع طلاق در شش ماهه سال نخست امسال/ اردبیل جزء استان‌های امن کشور محسوب می‌شود

12:21 - 04 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۴۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه وقوع طلاق در استان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد کاهش داشته است گفت: با اقدامات انجام گرفته با سیر نزولی خشونت در استان روبرو هستیم و امروز اردبیل جزء استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

کاهش ۳۱ درصدی وقوع طلاق در شش ماهه سال نخست امسال/ اردبیل جزء استان‌های امن کشور محسوب می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی  یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به تشریح وضعیت جرائم و آسیب‌های اجتماعی این استان پرداخت و گفت: آسیب‌های اجتماعی مانند بیکاری، فقر، اعتیاد، خشونت، حاشیه نشینی، طلاق و...، نشانه‌هایی از وضعیت عمومی جامعه هستند. اگر این آسیب‌ها در جامعه زیاد باشد نشانگر این است که سیستم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...، در مسیر صحیح حرکت نمی‌کند.

وی در ادامه با ذکر آماری از میزان وقوع جرائم در استان اردبیل گفت: نرخ بیکاری در استان اردبیل ۱۵ درصد است که بیش از میانگین کشوری است که منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و...، را در پی دارد.

خدادادی افزود: استان اردبیل از حیث جذب سرمایه گذاری نیز جزوء استان‌های ضعیف است، ولی با اقدامات انجام گرفته در دادگستری استان، کمیته حمایت از سرمایه گذاری استان به همت دادگستری استان فعال شده و از سال ۱۳۹۳ تاکنون به مشکلات ۲۵۶ واحد تولیدی رسیدگی شده است.

وی در خصوص جذب سرمایه گذاری در استان اردبیل هم توضیح داد: باید نگاه فرهنگی به جذب سرمایه گذاری در استان اردبیل داشته باشیم و مسلماً نگاه منفی به این موضوع موجب خروج سرمایه از استان اردبیل می‌گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: متاسفانه خشونت بعنوان جرم اول کشور در استان اردبیلنیز شایع است. اما جرائم خشن کلان در استان وجود ندارد و آنچه شایع است جرائم خرد خشن است.

وی در این خصوص نیز گفت: تا سال ۱۳۹۰ هرسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی خشونت بودیم که با اقدامات انجام گرفته با سیر نزولی خشونت در استان روبرو هستیم و امروز اردبیل جزء استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

خدادادی در خصوص میزان وقوع طلاق نیز گفت: در سال‌های گذشته روند رشد طلاق صعوی بود که این روند شتاب با انجام راهکار‌های مختلف در شش ماهه سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد کاهش یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین از کاهش محسوس توسعه حاشیه نشینی در شهرستان اردبیل در مقایسه با سال‌های قبل از سال ۱۳۹۲ خبر داد و افزود: بعد از ایجاد مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری که به همت دادگستری استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با حضور ۱۶ دستگاه اجرایی راه اندازی شده است فقط در موضوع حاشیه نشینی که در سه سال قبل از سال ۱۳۹۲ ازحدود ۳۰۰۰ واحد غیر مجاز به ۲۰۰ واحد غیر مجاز از سال ۱۳۹۲ تاکنون کاهش یافته است.

این مقام قضایی در خصوص کاهش تصادفات بیان کرد: پس از بررسی‌ها و کنترل نقاط حادثه خیز که با همت معاونت پیشگیری دادگستری استان اردبیل، پلیس راهور استان و دستگاه‌های مرتبط صورت گرفت، استان اردبیل از حیث کاهش تصادفات درکشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی توضیح داد: بطوری که میزان فوتی‌ها در راه‌های مواصلاتی استان در شش ماهه سال ۱۳۹۶ نسبت به شش ماهه سال ۱۳۹۵ در حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *