افتتاح و راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان گناوه بوشهر

15:19 - 03 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۲۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان گناوه گفت: این طرح در راستای تسریع ارائه خدمات قضایی به مراجعه کنندگان راه اندازی شده است.
افتتاح و راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان گناوه بوشهربه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی وارتباطات دادگستری کل استان بوشهر، علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان گناوه، با بیان اینکه این طرح در راستای تسریع ارائه خدمات قضایی به مراجعه کنندگان راه اندازی شده است اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلان قوه قضائیه برای ارائه خدمات الکترونیک قضایی و تسریع در رسیدگی و مدیریت پرونده‌های قضایی با استفاده از فنآوری‌های نوین، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای جلوگیری از حضور مکرر شهروندان برای ثبت دادخواست اثرگذار است افزود: توسعه خدمات قضایی، کاهش اطاله دادرسی، شفاف سازی وافزایش قدرت پاسخگویی به مراجعه کنندگان از اهداف راه اندازی دفاتر خدماتی الکترونیک قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه دراین دفاتر مشاوره‌های مورد نیاز به جامعه هدف ارائه می‌شود بیان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مشاوره‌های لازم باتوجه به گذراندن دوره‌های تخصصی توسط متولیان امر به مراجعه کنندگان ارائه می‌کنند.

جمادی با اشاره به راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در نقاط مختلف استان بوشهر گفت:با راه اندازی این دفاتر از مراجعه مستقیم در ابتدای کار به مراجع قضایی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: توسعه این دفاتر در دستور کار قرار دارد و برخی شهرستان‌ها آمادگی خود را اعلام کردند که بزودی راه اندازی می‌شوند.

از ویژگی‌های دفتر خدمات الکترونیک قضایی، جلوگیری از اطاله وقت مراجعان به محاکم قضایی، ارایه بهینه خدمات کیفی قضایی، خدمات دهی شایسته، رفاه حال و تسهیل در امور قضایی است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *