"مرزنشینان هرات" از خدمات دولتی محروم هستند

10:15 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۰۶۲۱
مسوولان اداره اقوام و قبایل هرات گفت: این محرومیت ها سبب فرار جوانان و مورد استفاده قرارگرفتن از سوی گروههای مافیای مواد مخدر و تروریستها می‌شود .

به گزارش سرویس بین الملل ، نذیر احمد حیدر زاده رئیس اداره اقوام وقبایل هرات با اشاره به عدم توجه دولت به خانواده های مرزنشین و بی بهره بودن از خدمات دولتی گفت ، در بخش اجرای پروژه‌های عمرانی و افزایش رفاه زندگی در مناطق دوردست و مرزی این ولایت توجهی نشده و اقوام مرزنشین با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

وی افزود: استفاده ابزاری از جوانان و مردم مرزنشین از سوی شبه نظامیان و گروهای مافیای مواد مخدر از دیگر نگرانی مسوولان دولتی در هرات است.

حیدر زاده گفت: محرومیت خانواده‌های ساکن در مزرها، آنان را در خطر سوء استفاده از سوی مخالفان مسلح دولت و دیگر حلقات قرار داده است.

از سوی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات اظهاردارد : اداره محلی هرات طرح‌های گوناگونی را برای بهبود زندگی اقوام ساکن در مرزها و مناطق دور دست این ولایت اماده ساخته است و خواهان عملی ساختن این طرح ها از سوی ادارات مرکزی است.

گفته می‌شود که هزاران خانواده در شهرستانها و مناطق مرزی هرات زندگی می‌کنند. مسوولان اداره اقوام وقبایل در هرات تاکید دارند که این مردم مرز نشین ، نقش اساسی در حراست و حفاظت از مرزهای این ولایت را دارند .

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *