از گلایه‌های جانشین جمشید هاشم‌پور تا اکران فیلم رقص پا/معضلات و مشکلات دختر و پسرهای نوجوان در شب مهتاب+عکس

16:45 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۵۰۳
نخستین روز از آبان ماه 96 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه هنر و فرهنگ روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه‌های فرهاد مهادیان بازیگران سینمای دهه هفتاد و هشتاد اشاره کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نخستین روز از آبان ماه 96 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه هنر و فرهنگ روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه‌های فرهاد مهادیان بازیگران سینمای دهه هفتاد و هشتاد اشاره کرد.

نتیجه جلسه شورای صنفی نمایش و اکران فیلم سینمایی "رقص پا" از چهارشنبه همین هفته از دیگر اخبار مهم در عرصه سینما بود. این هفته هیچ فیلمی از چرخه اکران کنار گذاشته نخواهد شد.

فرهاد مهادیان

قربانی شایعات شدم/همه می‌گفتند روزی جایگزین جمشید هاشم پور می‌شوم/برخی بازیگران امروز آبروی خود را برای فالوور بیشتر می‌برند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی بسیاری از بازیگران سینما در برهه‌ای از زمان با حضور در آثار متنوع و پر تعداد بر سر زبان‌ها افتاده اند و تاریخ ثابت کرده به همان اندازه می‌توانند به یکباره از این عرصه دور شوند.
 
فرهاد مهادیان از جمله بازیگرانی است که در دهه هفتاد فعالیت‌های پرتعدادی را در سینما تجربه کرد اما به یکباره به طور کامل از عرصه بازیگری فاصله گرفت.
 
فرهاد مهادیان ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات خود را در رشته مهندسی معدن ادامه داد و موفق به اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه آزاد اسلامی شد.
 
او فعالیت هنری خود را با فیلم "آژانس شیشه‌ای" آغاز کرد و فیلم‌هایی مانند منفی هجده، راز شب بارانی، مردی از جنس بلور را بازی کرد.
 
پس از آژانس شیشه‌ای به عرصه بازیگری تلویزیون نیز راه یافت. مجموعه های "همسفر"، "دختران"، "راز شیوا"، "کلانتر" و "نقش بر آب" عمده فعالیت های تلویزیونی مهادیان را تشکیل می‌دهد.
 
وی همچنین چند سالی به کار خوانندگی پرداخت و آلبوم‌هایی نیز مانند "مصلوب عشق" روانه بازار کرده است. شاید یکی از دلایل دوری مهادیان از بازیگری را بتوان علاقه او به عرصه موسیقی دانست زیرا پس از انتشار اولین آلبومش به سرعت از بازیگری فاصله گرفت.
 
به همین بهانه، خبرنگار گروه فرهنگی ، سراغ این بازیگر کم کار روزهای حال حاضر سینما رفته و با وی درباره عمده فعالیت‌های اش به گفت‌وگو نشسته است.
 
فرهاد مهادیان این روزها مشغول چه کاری است؟ آیا بازیگری را کاملاً کنار گذاشته اید؟
 
نه به هیچ وجه بازیگری را کنار نگذاشته‌ام. کم کار هستم اما اگر کار خوبی باشد بازی می‌کنم و در همین راستا به‌تازگی بازی در سریالی به نام "نگهبان زمین" را به پایان رسانده‌ام که برای شبکه سوم سیما آماده شده و فکر می‌کنم که به‌زودی پخش خواهد شد.
 
برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.
 
حب الحسین

حب الحسین تا فرارسیدن اربعین حسینی هر شب روی آنتن می‌رود/مخاطبان این برنامه با اشک‌های میهمانان اشک می‌ریزند

پویان هدایتی تهیه کننده برنامه "حب الحسین" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره چگونگی تولید این برنامه گفت: من قبل از این برنامه "حس مشترك" را ساخته بودم و چون مورد اقبال مخاطبان و مديران سیما قرار گرفت مجاب شدم دوباره به ساخت برنامه بپردازم، ضمن اینکه پرداختن به اهل بیت و امام حسین(ع) و واقعه عاشورا هیچ گاه رنگ کهنگی به خود نمی گیرد و آثار زیادی در این زمینه می توان ساخت و حرف های زیادی زد ولی ما تا به امروز فقط توانستیم قطره ای از این دریای بیکران باشیم.

وی افزود: وقتی مهمانان ما از قديم و زندگی های قديم با عشق صحبت می كنند و ياد و نام ائمه در زندگيشان جريان دارد، با يك توسل و نذر احوال دلشان آرام می شود و این رسالت برنامه ما است و البته فکر می کنم صحبت از قیام عاشورا و بیان رشادت های امام حسین(ع) و یارانشان و گفت و گو با میهمانان درباره تاثیر فرهنگی و هنری این قیام مناسب همه اعضای خانواده باشد.

هدایتی درباره انتخاب مهمانان برنامه "حب الحسین" تاکید کرد: ما بيشتر از مهمان هايی كه به كربلا رفته اند یا در راهپیمایی اربعین شرکت کردند و يا در فيلمهای مذهبی بازی كرده اند و ارادت خاصی به امام حسين (ع) داشتند دعوت كرديم.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

 فیلم رقص پا

رقص پا از چهارشنبه راهی سینماها می‌شود/در هفته جاری فیلمی از روی پرده اکران پایین نمی‌آید

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص نتیجه جلسه شورای صنفی در تاریخ اول آبان 96 گفت: قرارداد فیلم سینمایی "رقص پا" به کارگردانی "مزدک عابدینی" به ثبت رسید و این اثر از چهارشنبه اکران خود را در گروه آزاد آغاز خواهد کرد.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

سریال نوار زرد

گلایه فیلمنامه‌نویس سریال نوار زرد از ساخت دقیقه نودی آثار/به ژانر پلیسی علاقه ویژه‌ای دارم

کریم لک زاده نویسنده سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره وضعیت فیلمنامه نویسی گفت: فیلمنامه یک اثر هنری کامل نیست و وقتی خلق می شود کارگردان یا تهیه کننده، اثر نهایی را رقم می زنند و مخاطب در تئاتر، تلویزیون و سینما با این اثر نهایی مواجه می شود.

وی افزود: اگر بخواهم آسیب شناسی کنم این اتفاق باعث می شود که نویسندگان در پروسه تولید کمرنگ شوند یا به طور کلی حذف شوند و این شاید آسیب بزرگی است که بعد از نگارش اثر و در مرحله تولید فیلمنامه از هسته مرکزی خود که نویسنده خلق کرده فاصله گیرد، یعنی ایده آل یک اثر که فیلمنامه است و همه به آن باور دارند در پروسه تولید ذره ذره فراموش می شود.

لک زاده درباره چرایی آسیب به فیلمنامه در پروسه تولید اظهار کرد: بازه زمانی کم، امکانات محدود و هزار گزاره متغیر دیگر از مواردی است که باعث می شود فیلمنامه به شدت آسیب ببیند، فیلمنامه که سرمشق یک اثر است در پروسه تولید بسیار تحت الشعاع قرار می گیرد و شاید این بزرگترین آسیب برای کار به خصوص در تلویزیون است.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

 حمید گودرزی

معضلات و مشکلات دختر و پسرهای نوجوان در شب مهتاب/دلیل موفقیت هاتف سوژه خوبش بود

نعمت گودرزوند چگینی تهیه کننده سریال "هاتف" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره اثر جدید خود گفت: قرار است "شب مهتاب" را با کارگردانی احمد کاوری برای گروه سنی نوجوان با مشارکت سیما فیلم در ماه آینده کلید بزنیم.

وی افزود: یک تیم از نویسندگان به سرپرستی فرهاد امینی و احمد کاوری در حال نگارش فیلمنامه هستند و 30 درصد از مراحل نگارش را پشت سر گذاشته اند.

وی در خصوص قصه این سریال تصریح کرد: قصه "شب مهتاب" درباره معضلات و مشکلات دخترها و پسرهای نوجوان بوده و تمرکز خود را روی مشکلات این گروه و بازتاب های آن گذاشته است.پیش بینی من این است که تولید این سریال اردیبهشت 97 به پایان می رسد. 

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *