بحران کره‌شمالی را با الگوی برجام حل کنیم

9:20 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۲۸۱
وب‌سایت روزنامه گاردین گزارش داد که بوریس جانسون وزیر خارجه انگیس امروز دوشنبه قرار است در یک سخنرانی‌ پشتیبانی خود را از برجام و استفاده از این الگو برای حل بحران کره‌شمالی اعلام کند.

بوریس جانسونبه گزارش گروه بین‌الملل ، بوریس جانسون از الگوی برجام برای حل بحران کره‌شمالی پشتیبانی کرد.

وب‌سایت گاردین گزارش داد که بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس امروز قرار است در سخنرانی خود در نشست سالانه اندیشکده «چَتِم هاوس» در لندن و از راه‌حل دیپلماتیک برای حل بحران کره‌شمالی دفاع کند.

وزیر خارجه انگلیس ضمن تأکید بر اهمیت دیپلماسی بین‌اللمللی مشترک برای مقابله با تهدید سلاح‎های هسته‌ای و به‌ویژه مورد کره‌شمالی، از الگوی برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی به‌دقت تنظیم‌شده، برای حل بحران کره‌شمالی پشتیبانی می‌کند.

به نوشته «گاردین» اگرچه بوریس جانسون به صورت مستقیم رویکرد تهاجمی دونالد ترامپ را هدف قرار نداده اما کاملا روشن است که وی از راهبرد گفتگوی رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا برای حل بحران موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی پشتیبانی می‌کند.

وزریر خارجه آمریکا در هفته‌های گذشته اعلام کرد که می‌توان برای حل مسئله هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی با این کشور وارد گفتگو شد اما دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور در شبکه توییتر به طعنه گفت که رکس تیلرسون با گفتگو با کره‌شمالی وقت خود را تلف می‌‎کند و تأکید کرد که در برخورد با پیونگ‌یانگ تنها یک راه‌حل وجود دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *