رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی در رابطه با کاهش جمعیت کیفری

13:50 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۶۰۰۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: هدف ما قضات باید اصلاح مجرم باشد و اصلاح مجرم گاه در مجازات، گاه در تخفیف مجازات و گاه در آزادی با نظارت است.
اصلاح مجرم ، گاه در مجازات و گاه در تخفيف مجازات و آزادي استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام نور ا... قدرتی در بازدید از زندان مرکزی قزوین، بیان کرد: امروز راهکار‌های قانونی برای کاهش حبس وجود دارد البته نباید حتی یک نفر خلاف قانون آزاد شود و یا حتی یک نفر خلاف قانون بازداشت شود و حتی یک نفر اگر امکان استفاده از ظرفیت‌های قانونی دارد از آن محروم شود.

حجت الاسلام قدرتی اظهار داشت: ما مسئول امنیت جامعه هستیم و با هر کسی که به حقوق مردم، نظم جامعه و امنیت جامعه تعرض کند به شدت برخورد می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: همین قانون که به ما آزادی مجازات، آزادی مشروط و .. را وعده داده مجازات‌های جایگزین را نیز مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: ما در قانون ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و نگاه ما نباید فقط نگاه مجازاتی باشد، هدف ما قضات باید اصلاح مجرم باشد و اصلاح مجرم گاه در مجازات، گاه در تخفیف مجازات و گاه در آزادی با نظارت است.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: ما باید بعد از آزادی، زندانی را چند سال تحت نظارت داشته باشیم ولی به واسطه امکاناتی که فراهم نشده بعد از آزادی، زندانی ر‌ها شده و ممکن است دوباره به زندان باز می‌گردد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: دادستان‌ها در بخش تحقیق خیلی می‌توانند مدیریت کرده و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در کاهش جمعیت کیفری موثر باشند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *