شرکت "روسی- آذری" ترمینال غله در آستارا می سازد

15:11 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۸۷۴
شرکت حمل و نقل روسی - آذری آذ روس ترانس برای گسترش فعالیت های حمل و نقل در مسیر روسیه - جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ،ساخت یک ترمینال غله در آستارای ایران را در دستور کار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از شرکت مشترک روسیه و جمهوری آذربایجان  آذروس ترانس  گزارش داد که اقدامات اولیه برای ساخت ترمینال غله در آستارای ایران شروع شده و با اجرای این طرح ، حمل و نقل غله از روسیه و از طریق جمهوری آذربایجان به ایران با کمترین هزینه امکان پذیر خواهد شد .

جاوید قربان اف رییس راه آهن جمهوری آذربایجان نیز مدتی پیش در این ارتباط گفت ، شرکت ' آذروس ترانس ' ساخت ترمینال غله در آستارای ایران را برنامه ریزی کرده است .

وی افزود:  آذروس ترانس  یک شرکت بزرگ دارای 70 هزار واگن است و علاقه مند به فعالیت در مسیر دالان حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب است .

به گفته قربان اف ، قرار است در اواخر ماه نوامبر ( دهه اول آذرماه ) ترمینال کانتینر در آستارای ایران افتتاح شود و پس از آن شرکت آذروس ترانس ' باید مجوز لازم برای ساخت ترمینال غله را کسب کند و پس از کسب این مجوز از دولت ایران ساخت ترمینال غله آغاز می شود .

این شرکت مشترک جمهوری آذربایجان و روسیه همچنین برنامه ریزی کرده است که با راه اندازی خط ریلی باکو - تفلیس - قارص حمل و نقل محموله ها در مسیر ترکیه را هم افزایش دهد .

با توجه به حمل و نقل سالانه بیش از چهارمیلیون تن غله و محصولات غلات از روسیه به ترکیه و نیز دو میلیون تن مواد خام برای تولید غله ، شرکت مشترک آذروس ترانس طرح های جدید برای اجرای در این راستا تهیه کرده است .
این شرکت مشترک درصدد است در همکاری با شرکت سهامی ' ترانس لس ' روسیه حمل و نقل چوب به جمهوری آذربایجان و از طریق این کشور به ایران ، گرجستان و ترکیه را انجام دهد .

این شرکت حمل و نقل، با همکاری شرکت های “Bunge Limited” آمریکا و “Glencore International AG” سوییس ، در مسیر گرجستان فعالیت می کرد ولی با توقف فعالیت شرکت آمریکایی در روسیه ، ' آذروس ترانس ' انجام همکاری با شرکای جدید را بررسی می کند .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *