نمایندگان مجلس "افغانستان" خواستار لغو پیمان امنیتی با آمریکا شدند

13:05 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۸۷۳
در رابطه با گسترش حملات مخالفان در سال‌های اخیر و حوادث اخیر کابل برخی از اعضای پارلمان خواهان لغو پیمان امنیتی کابل با واشنگتن شدند.

به گزارش سرویس بین الملل ، الله گل مجاهد عضو مجلس افغانستان در انتقاد به حملات تروریستی اخیر در افغانستان، گفت: تا زمانی که آمریکا در افغانستان باشد، بدبختی ما ادامه خواهد داشت، باید یک جلسه مشترک با سنا برگزار شده و پیمان ننگین امنیتی را با آمریکا لغو کنیم، باید خارجی‌ها از افغانستان بیرون بروند تا ما به کارمان بفهمیم.

صادقی زاده نیلی، عضو مجلس افغانستان گفت: راهبرد جدید آمریکا افغانستان را به میدان جنگ بین‌المللی تبدیل کرده است و آوردن هند در افغانستان که رقیب و دشمن بزرگ کشور همسایه ماست، حساسیت برانگیز بوده و حملات تروریستی را افزایش می‌دهد.

«عثمان فراهی» عضو مجلس افغانستان راهبرد آمریکا در جهان قتل عام مردم مظلوم و بیچاره دانست و خطاب به مردم و وکلا گفت: به آمریکا اعتماد نداشته باشید زیرا این کشور بچه‌های غریب را هیزم سوخت خود می‌سازد.

عبدالستار خواصی عضو مجلس افغانستان گفت: بحث اصلی پیمان امنیتی با آمریکا است، ما تمام اختیار و فضای کشور را به آمریکایی‌ها دادیم، امروز هیچ فرد افغان مصئون نیست، نماینده آمریکا به صراحت اعلام می‌کند که داعش در افغانستان زیاد می‌شود، و معلوم است که از سوی آمریکا حمایت می‌شود.

در حملات تروریستی چند روز اخیر در ولایات کابل، غور، قندهار، پکتیا، فراه وغزنی بیش از ۲۰۰ نفر کشته شدند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *