حدود ۱۲۰ میلیون اروپایی دچار فقر و محرومیت هستند

16:00 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۷۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اداره آمار اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کردکه ۱۱۷.۵ میلیون نفر از مردم کشور‌های عضو این اتحادیه با خطر فقر و محرومیت اجتماعی مواجه هستند.

حدود ۱۲۰ میلیون اروپایی دچار فقر و محرومیت هستندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا «یورواستات»، نشان می‌دهد که ۱۱۷.۵ میلیون نفر از مردم کشور‌های عضو این اتحادیه با خطر فقر و محرومیت اجتماعی مواجه هستند.

با توجه به اینکه کاهش شمار افراد مواجه با خطرات مذکور، از مهم‌ترین اهداف اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰ است این آمار همچنان بالا محسوب می‌شود.

بدین ترتیب از سی درصد خانواده‌ها یا با فقر شدید مادی و یا مشغولیت شغلی بسیار پایین مواجه بوده اند.

بلغارستان، رومانی و یونان به ترتیب با ۴۰ و ۳۸.۸ و ۳۵.۶ درصد دارای بیشترین شمار افراد مواجه با این خطر هستند. چک با ۱۳.۳، فنلاند با ۱۶.۶ و دانمارک با ۱۶.۷ درصد کمترین میزان را داشته اند.

طبق سه فاکتور لازم برای تعیین افراد در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی، ۱۷.۲ درصد مردم اتحادیه اروپا درآمد زیر خط فقر، ۷.۵ درصد با مشکل شدید مادی از جمله ناتوانی در پرداخت قبوض، گرمایش منزل خود و ناتوانی برای داشتن تعطیلات هفتگی مواجه هستند.

پس از سال ۲۰۰۸ به دلیل رکود اقتصادی شدید شمار افراد در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی در اروپا به شدت بالا گرفت، اما طی سال‌های اخیر کاهش یافت. در دوره سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ تعداد آن‌ها تا ۲۵ درصد افزایش یافت، اما سال گذشته به ۲۳.۴ درصد رسید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *