بازگشت به شرایط پیش از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها غیر ممکن است

12:07 - 28 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۳۸۵
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که بازگشت به شرایط پیش از توافق هسته‌ای و به خصوص بازگشت تحریم‌ها غیر ممکن است.

بازگشت به شرایط پیش از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها غیر ممکن استبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که بازگشت به شرایط پیش از توافق هسته‌ای و به خصوص بازگشت تحریم‌ها غیر ممکن است.

«سرگئی لاوروف» طی سخنانی در مرکز مطالعات انرژی و امنیت گفت: لغو توافق هسته‌ای امنیت جهان و وضعیت شبه‌جزیره کره را به خطر خواهد انداخت.

لاوروف در ادامه سخنان خود اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور منظم بررسی‌های خود را انجام و پایبندی ایران به تعهدات خود را تأیید می‌کند.

وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز امیدواری درباره تلاش مشترک در راستای حفظ برجام تأکید کرد که بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران غیرممکن است.

این مقام ارشد روس در ادامه ضمن نگران کننده توصیف کردن تحولات پیرامون توافق هسته‌ای گفت: موضع آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران و نیز تهدید کردن کره شمالی موجب پیچیده‌تر شدن مشکلات جهانی خواهد شد.

لاوروف هرگونه تغییر در توافق هسته‌ای را منوط به تأیید تمامی طرف‌های حاضر در این توافق و به خصوص ایران اعلام کرد.

وی از جامعه بین‌المللی خواستار تلاش برای جلوگیری از درگیری در شبه‌جزیره کره شد و چنین درگیری را فاجعه بار خواند و اعلام کرد که بحران کره شمالی راه‌حلی غیر از مذاکره ندارد.

سرگئی لاوروف در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاک کره جنوبی گفت که سامانه ضد موشکی آمریکا موجب نگرانی روسیه و چین است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *