دومین قاضی فدرال آمریکا اجرای فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ را متوقف کرد

17:49 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۱۱۷
پس از قاضی ایالت هاوایی، روز چهارشنبه قاضی فدرال ایالت مریلند نیز دستور توقف اجرای فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ را به علت مغایرت با قانون اساسی آمریکا صادر کرد.

فرمان مهاجرتیبه گزارش گروه بین‌الملل ، قاضی فدرال ایالت مریلند آمریکا روز چهارشنبه دستور توقف نسخه جدید فرمان مهاجرتی رئیس‌جمهور را صادر کرد.


«تئودور چانگ» با بیان اینکه نسخه سوم فرمان مهاجرتی منع مسافرت شهروندان شش کشور مسلمان و همچنین کره‌شمالی و شمار زیادی از مقامات ونزوئلا به آمریکا در واقع هیچ تفاوتی با دو نسخه پیشین ندارد که در دادگاه‌های بدوی به علت تبعیض نژادی علیه مذهب خاصی (اسلام) رد شده بودند.


«تئودور چانگ» دومین قاضی فدرالی است که دستور داده اجرای نسخه سوم فرمان دونالد ترامپ مبنی برمنع مهاجرت به آمریکا برای چند کشور را متوقف می‌کند.

«دریک واتسون» قاضی منطقه ای ایالت هاوایی نیز روز سه‌شنبه حکم به توقف نسخه سوم فرمان ممنوعیت مسافرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا داد.

این فرمان که ماه گذشته اعلام شده  و قرار بود این هفته اجرایی شود، شهروندان ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد، کره شمالی و همچنین افراد خاصی از مقام های دولتی ونزوئلا را از مسافرت به آمریکا منع می کند

قاضی واتسون با این استدلال که قانون مهاجرت فدرال اختیار اعمال ممنوعیت مسافرت درباره شش کشور از میان کشورهای هدف را به ترامپ نداده، این فرمان را متوقف کرد اما کره شمالی و ونزوئلا را همچنان در ممنوعیت باقی گذاشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *