اظهارات اخیر ترامپ نشان داد ما با یک نظام کاملا غیرمنطقی و جنگ‌افروز روبرو هستیم

11:04 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۸۸۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي گفت: اظهارات اخیر ترامپ که مشحون از غلط، خلاف و بی‌منطقی بود، نشان داد که ما با یک نظام کاملا غیر منطقی، یک نظام کاملا جنگ افروز و جنگ سالار و یک نظام کاملا خارج از عرف معاهدات بین المللی روبرو هستیم.

سردار وحیدیبه گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، سردار سرتیپ «احمد وحیدی» در حاشیه همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اظهارات اخیر ترامپ که مشحون از غلط، خلاف و بی‌منطقی بود، نشان داد که ما با یک نظام کاملا غیر منطقی، یک نظام کاملا جنگ افروز و جنگ سالار و یک نظام کاملا خارج از عرف معاهدات بین المللی روبرو هستیم.

‎وی افزود: البته این خصایص همواره در آمریکایی‌ها بوده و امروز ظهور و بروزش بیش از هر زمان دیگر است.

‎سردار وحیدی با اشاره به همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» گفت: ما در این همایش باید برای هم‌افزایی کل مراکز آینده‌پژوهی نیروهای مسلح و برای ترسیم یک آینده روشن و بهتر در حوزه دفاع و امنیت تلاش کنیم تا هیچگاه دچار غافلگیری راهبردی نشویم.

‎رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي همچنین در پاسخ به سوالي درباره كركوك گفت: اینکه امروز کرکوک در اختیار دولت مرکزی و ارتش عراق قرار دارد، کاملا درست است و هیچ نیازی به حضور نیروهای ایرانی در آنجا نبوده است؛ چون ارتش و حشدالشعبی عراق به اندازه کافی مقتدر است.

‎وي در پايان گفت: مردم کرکوک کاملا هماهنگ با ارتش و دولت عراق بودند و نگاه مثبتی داشتند و اصولا جداسازی کرکوک از عراق یک کار غیر تعریف شده و ناآشنا در ذهن تاریخی مردم عراق است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *