رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"افغانستان" عضو دائم بانک سرمایه‌گذاری آسیا شد

19:15 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۸۴۷
تارنمای چاینا ارگ چین گزارش داد که افغانستان موفق شده‌ است به طور کامل و دایم به عضویت بانک زیر ساخت سرمایه‌گذاری آسیایی چین درآید.

به گزارش سرویس بین الملل ، وزارت دارایی چین در بیانیه ای در تارنمای خود آورده که سند پذیرش افغانستان به عنوان عضو دایم این بانک موسوم به «آ آی آی بی» در حاشیه اجلاس بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در این هفته در واشینگتن به این کشور تسلیم شده‌است.

جین لیچون رئیس این بانک گفت که در کنار عضویت دایم افغانستان مسایل دیگری چون چالش‌های مالی، ارتباط ریلی بین کشورهای افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ایران و چین نیز مورد بحث و رایزنی قرار گرفته‌است.

برای اولین بار از زمان راه اندازی بانک زیرساخت سرمایه‌گذاری چین این بانک از پذیرش اعضای جدید خبر داده و افزوده که شمار آنها به ۷۷ کشور و منطقه رسیده‌ است.

بانک سال ۲۰۱۵ میلادی کار خود را آغاز کرد و وام‌هایی را برای اجرای طرح‌های زیربنایی در اختیار برخی کشورهای عضو قرار داده‌ است. و این بانک با یک سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری که ۳۰ درصد آن را چین تأمین کرده شروع به کار نموده و بتازگی ۱۳ عضو جدید گرفته‌است.

انگلستان، بولیوی، شیلی، یونان و رومانی کشورهایی هستند که هیئت مدیره بانک اعلام کرده عضویت آنها را به رسمیت شناخته و تأیید کرده‌است.

رئیس این بانک گفته که مقبولیت بانک در جهان در حال افزایش است و از هر قاره ای چند کشور عضو آن شده‌اند اعضای جدید باید تشریفات عضویت رسمی خود را در کشورهایشان انجام دهند و همزمان در مورد سهمیه و سپرده آنان در بانک تصمیم‌گیری خواهد شد.

تارنمایی یی سی چین هم در گزارشی آورده‌است که بانک ۲ سال قبل رسماً با ۵۷ عضو کار خود را آغاز کرد و عمده برنامه آن تأمین مالی برای طرح‌های زیربنایی در آسیاست.

این گزارش می‌افزاید که هر روز بر شمار کشورهایی که خواستار ملحق شدن به این بانک هستند افزوده می‌شود و به نظر می‌رسد این باعث تقویت قدرت اقتصادی قاره آسیا خواهد شد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *