تجهیزات غیراستاندارد در "بیمارستان‌های هرات" منجر به سرطان می‌شود

20:01 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۳۸۶
رئیس اداره انرژی اتمی هرات، گفت: بخش‌های رادیوگرافی و سی‌تی اسکن نزدیک به 40 بیمارستان در هرات استاندارد نبوده و سبب بیماری‌های سرطانی در بین شهروندان هرات می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل ، مهناز ابراهیم زاده رئیس اداره انرژی اتمی هرات با اشاره به استفاده دستگاه‌های اشعه ایکس در بیمارستان‌های هرات که به صورت غیراستاندارد استفاده می‌شود، گفت: بخش های رادیوگرافی و سی‌تی اسکن نزدیک به 40 بیمارستان در هرات استاندارد نبوده و سبب بیماری‌های سرطانی در بین شهروندان هرات می‌شود.

وی افزود: با اینکه بارها این موضوع را با ادارات مسوول در میان گذاشته اما تا هنوز اقدام عملی دراین زمینه صورت نگرفته است.

عبدالحکیم تمنا رئیس اداره بهداشت هرات گفت: تا هنوز این مشکل با این اداره در میان گذاشته نشده است و در صورت وجود شکایت رسمی مبنی بر غیراستاندارد بودن اشعه ایکس و دستگاه‌های تشخیصی در بیمارستان‌ها، آنها برای رفع این مشکل دست به کار خواهند شد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: اداره محلی هرات با تشکیل کمیسیون‌های مشخص نظارت‌های جدی از بخش‌های اشعه ایکس و سی‌تی اسکن بیمارستان‌های هرات صورت خواهد گرفت.

مسئول اداره انرژی اتمی در هرات گفت که براساس بررسی آنها از 49 بیمارستان خصوصی در هرات تنها 11 بیمارستان نیز استانداردهای استفاده از لوازم تشخیصی را رعایت کردند و این مسوولین هشدار می‌دهند که اگر این روند به صورت غیراستاندارد ادامه داشته باشد به دلیل انتشار اشعه ایکس سبب افزایش بیماری‌های سرطانی خواهد شد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *