اتریش با چالش‎های زیادی از جمله ریاست دوره ای اتحادیه اروپا رو به رو است

3:04 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۳۷۴
رئیس کمیسیون اروپا می‎گوید که اتریش با چالش‎های زیادی از جمله ریاست دوره ای اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال 2018 رو به رو است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در پیام تبریکی برای رئیس حزب 'مردم' برنده انتخابات پارلمانی اتریش، با بیان اینکه دولت آینده اتریش چالشهای زیادی خواهد داشت ، برای او در تشکیل یک دولت طرفدار اروپا آرزوی موفقیت کرد.

در پیام یونکر به 'سباستین کورتز' رئیس حزب مردم اتریش آمده است: اتریش با چالشهای زیادی از جمله ریاست دوره ای اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال 2018 رو به رو است که در این زمان اتحادیه اروپا می خواهد مذاکرات برگزیت (با انگلیس) را به پایان برساند.


یونکر افزود: از این رو برای شما در تشکیل یک دولت باثبات و طرفدار اروپا آرزوی موفقیت می کنم.


در همین حال ، 'یوهانس هان' کمیسر اتریشی توسعه اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه درصدد کاهش نگرانی ها در خصوص سیاستهای احتمالی دولت آینده اتریش در مخالفت با اتحادیه اروپا بر آمد و گفت: نباید فراموش کنیم که همین یک سال پیش مردم اتریش اولین رئیس جمهوری 'سبز' را انتخاب کردند اما در انتخابات یکشنبه حزب سبزها به پارلمان اتریش راه نیافتند و این نشان از نوسان شدید نظرات رای دهندگان دارد.


وی تاکید کرد: اطمینان دارم که هر دولتی در اتریش دستور کاری حامی اتحادیه اروپا خواهد داشت زیرا تمام احزاب بزرگ در اتریش بسیار به اتحادیه اروپا متعهد هستند.


نتایج انتخابات پارلمانی روز یکشنبه اتریش از پیروزی قطعی حزب محافظه کار 'مردم' حکایت دارد و 'سباستین کورتز' رهبر 31 ساله این حزب در راه رسیدن به مقام صدر اعظمی و کسب عنوان جوان ترین رئیس دولت اروپا و جهان است.


حزب محافظه کار و راست میانه 'مردم' اتریش (OVP) حدود 31.4 درصد آرا را کسب کرد و این حزب 61 کرسی از مجموع 183 کرسی در مجلس را کسب می کند. کورتز که در ماه مه (اردیبهشت) ریاست حزب مردم را بر عهده گرفت و با عنوان 'حزب جدید مردم' در انتخابات شرکت کرد ، در ماههای گذشته با مطرح کردن شعارهایی همانند حزب راست افراطی 'آزادی' توانست آرای این حزب را افزایش دهد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *