ترامپ نشانه‌های کلاسیک بیماری روانی را دارد

6:30 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۲۷۴
پایگاه خبری سالون با اشاره به هشدارهای اخیر متخصصان درباره سلامت روانی ترامپ می‌نویسد که اقدامات وی جهان را با خطر مواجه می‌سازد.

اقدامات ترامپ جهان را به خطر می‌اندازدبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه خبری سالون با اشاره به هشدارهای اخیر متخصصان درباره سلامت روانی ترامپ می‌نویسد که اقدامات وی جهان را با خطر مواجه می‌سازد.

در این گزارش آمده است: در حال حاضر مسئله این نیست که ترامپ از نظر روانی بیمار است یا خیر، مسئله نگران کننده در حال حاضر خطرناک بودن وی است.

«مورد خطرناک دونالد ترامپ» عنوان کتابی است که در ماه اخیر در آمریکا چاپ شده است و در آن 27 تن از روانپزشکان و متخصصان سلامت روان به بررسی وضعیت دونالد ترامپ پرداخته‌اند، نویسندگان کتاب می‌گویند که این را وظیفه‌ی خود می‌دانند که درباره‌ی وضعیت روانشناختی دونالد ترامپ هشدار دهند.

پیش از روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید نیز، 3 استاد سرشناس روان‌پزشک آمریکایی در ماه دسامبر سال 2016 نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، نوشتند و در این نامه دربارۀ ثبات رفتاری ترامپ به‌شدت ابراز نگرانی کردند، این اساتید دانشکدۀ پزشکی «هاروارد» و دانشگاه «کالیفرنیا» در این نامه نوشته بودند: نشانه‌های عدم ثبات رفتاری ترامپ از جمله حساسیت زیاد به نظرات یا انتقادات و ناتوانی آشکار در تشخیص خیال و واقعیت منجر شده است که ما صلاحیت وی برای قبول مسئولیت‌های گسترده این پست را زیر سؤال ببریم.

این اساتید از اوباما خواستند تا دستور «ارزیابی کامل پزشکی و عصبی» وی را صادر کند.پس از انتخاب ترامپ، نیز گروهی متشکل از هزاران روانشناس تشکیل شد و با‌ اشاره به نشانه‌های رفتاری ترامپ، دربارۀ عملکرد وی هشدار دادند. آنها هشدار دادند که ترامپ، همۀ نشانه‌های کلاسیک بیماری روانی خودشیفتگی را دارد.

روز شنبه نیز روانشناسان آمریکایی در یک تظاهرات خواستار برکناری ترامپ شدند، این گروه که شامل بیش از 100 روانشناس و کارشناس بهداشت روانی بودند با برگزاری تظاهراتی در نیویورک به برکناری ترامپ از قدرت تاکید داشتند.

کتاب مورد خطرناک دونالد ترامپ که از سوی «بندی لی»، از اساتید مدرسه پزشکی یل» ویرایش و معرفی شده، برگرفته از کنفرانس «وظیفه هشدار» در این دانشکده پزشکی است. 

در این کتاب به جای پرداختن به خود ترامپ، به وضعیت ریاست جمهوری وی و نیز چگونگی رسیدن وی به این موقعیت نیز پرداخته شده و بر روی کسانی که وی را تحریک به انجام برخی اقدامات می‌کنند و از وی پشتیبانی می‌کنند تمرکز شده است.

«رابرت جی لیفتون»، نویسنده پیشگفتار این کتاب، در این باره می‌گوید: ما وظیفه داریم درباره شخصی که ممکن است برای خودش و دیگران خطرناک باشد، هشدار دهیم. این وظیفه، برای هشدار به مردمی است که در معرض خطر این فرد قرار دارند. ما احساس وظیفه می‌کنیم که در مورد خطر این رئیس جمهور به کشور آمریکا هشدار دهیم. اگر ما در مورد دونالد ترامپ و وضعیت روانی وی و خطر آن برای این کشور چیزی می‌دانیم، لازم است تا آن را بیان کنیم.

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *