چرا هنرمندان پیشکسوت خانه نشین شده‌اند/تا کی از جیب بخوریم و دم نزنیم

12:00 - 24 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۱۴۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
بازیگر سریال "هاتف" گفت: بازیگر پیشکسوت چرا باید بیکاری بکشد و از جیب بخورد تا یک جایی نقش به او برسد و جلوی دوربین دیده شود. من در کارهایی ایفای نقش کردم که هنوز به پولش نرسیدم.

محمد فیلی بازیگر سریال "هاتف" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره استقبال از این سریال گفت: مردم قصه های تازه را دوست دارند و از آنجا که قصه جذابی در این سریال روایت می شود و این قصه برای بسیاری از خانواده ها ممکن است اتفاق بیفتد با استقبال رو به رو شده است.

وی افزود: ابتدای این سریال در کربلا و حرم امام حسین(ع) تصویربرداری شده است و مردم به این اماکن متبرکه اعتقاد بسیاری دارند و دوستشان دارند و این می تواند عامل دیگری برای استقبال  از این سریال باشد.

فیلی
فیلی درباره چرایی پذیریش این نقش اظهار کرد: دلیلم برای حضور در سریال هاتف، رفتن به کربلا بود و فرصت مناسب و توفیق بزرگی است که بعد از مدتها زیارت امام حسین (ع)، حضرت علی (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) قسمتم شد.

وی درباره وضعیت فعلی آثار نمایشی بیان کرد: به لحاظ هنری بسیار ضعیف هستیم و این ضعف به نبود پول و امکانات بر می گردد. ما کمبود نویسنده داریم اگر در این بخش نویسندگان ما تشویق و ترغیب شوند و پول به موقع به آنها داده شود که انگیزه برای نوشتن در آن ها به وجود آید چیزی کم نخواهیم داشت.

فیلی درباره انتخاب بازیگران بنا بر میزان فالوور اینستاگرامشان تصریح کرد: متاسفانه این قضیه وجود دارد و در کم کاری بسیاری از بازیگران تاثیر گذاشته است. شاید یک بازیگر فالوور و اینستا نداشته باشد و 5 سال خانه نشین باشد. باید منتظر بایستد که فالوور جمع شود و بعد بازی به او برسد. چنین چیزی اساسا غلط است.

وی ادامه داد: هنرمندان بسیار خوبی هم سن و سال من و بزرگتر از من سال هاست خانه نشین هستند و کسی آن ها را تحویل نمی گیرد.

فیلی درباره پیشرفت در  روند تولیدات آثار نمایشی تاکید کرد: در صدر کار هنری، بازیگری و تولید باید کسی باشد که این عرصه را دوست داشته باشد،دغدغه اش باشد و پیگیر کار باشد نه این که فقط به صرف مدیر بودن بگوید من عاشقم یا فلان رزومه را دارم.

وی افزود: من فکر می کنم مردم با آثار نمایشی قهر کرده اند و به شبکه های خارجی روی آورده اند و برنامه های مسموم می بینند. این بسیار بد است در حالی که ما نیرو، توان و سرمایه و بودجه آن را داریم ولی دلیل ساخته نشدن آثار خوب را نمی دانم.

وی درباره مشکلات بازیگران پیشکشوت اظهار کرد: بازیگر پیشکسوت چقدر باید بیکاری بکشد و از جیب بخورد تا یک جایی نقش به او برسد و جلوی دوربین دیده شود. من در کارهایی ایفای نقش کردم که هنوز به پولش نرسیدم، سه سال پیش کار کردم ولی پولش را ندادند، با کار و تلاش ایفای نقش می کنیم اما به پولمان نمی رسیم و جایی هم نیست که شکایت کنیم.

بازیگر سریال هاتف افزود: غلامحسین لطفی و ابراهیم آبادی پیشکسوتانی هستند که کارهای عالی از خود در کارنامه ثبت کرده اند اما در حال حاضر هیچ خبری از آن ها نیست و خانه نشین شده اند.
شرایط خاصی حاکم شده است که بعضا اگر وارد آن شوم یا از آن بگویم دل بسیاری درد می گیرد ناراحت می شوند و دلشان می سوزد که چرا این اتفاقات می افتد. درست شدن این وضعیت زمان زیادی می طلبد تا هر چیز جای خود باشد.

فیلی
فیلی ادامه داد: فیلم های امروز بیشتر برای گیشه ساخته می شود و تعداد کمی نیز برای هنر کار می کنند اما کارشان با تاخیر روی پرده می رود یا اکران داده نمی شود و اگر فروش نداشته باشند جلوی نمایش آن را می گیرند.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: من فیلم سینمایی "مالیخولیا" را با مرتضی آتش زمزم کار کردم، کاری که از درد جامعه و مشکلات مردم حرف می زد اما چون لودگی و طنز آنچنانی نداشت گیشه هم نداشت و تهیه کننده به پولی هم که هزینه ساخت کرده بود نرسید.دولت اگر از هنرمندان حمایت نکند به جایی نخواهیم رسید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *