رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعلام پشتیبانی کشورهای اتحادیه اروپا از برجام

10:11 - 24 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۱۰۸
کشورهای اتحادیه اروپا همصدا با پشتیبانی جهانی از برجام امروز دوشنبه قرار است بار دیگر در بیانیه‌ای مشترک حمایت خود را از توافق هسته‌ای با ایران اعلام کنند.

برجامبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه در اقدامی مشترک بار دیگر پشتیبانی خود را از برجام اعلام کنند.


بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه در ادامه پشتیبانی جهانی از توافق هسته‌ای با ایران وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا قرار است امروز در نشستی در لوکزامبورگ پشتیبانی قاطع خود را از این توافق بار دیگر اعلام کنند.

بر پایه قوانین داخلی آمریکا رئیس‌جمهور این کشور باید هر 90 روز یک‌بار طی گزارشی میزان پایبندی ایران به اجرای مفاد برجام را به نمایندگان کنگره اعلام کند؛ دونالد ترامپ تاکنون دو بارپایبندی ایران به برجام را اعلام کرده اما روز جمعه رسما اعلام کرد که پایبندی ایران به اجرای برجام را گواهی نمی‌دهد و از این پس نیز این کار را نخواهد کرد.

اکنون که رئیس‌جمهور آمریکا عدم پایبندی ایران به اجرای برجام را اعلام کرده نمایندگان کنگره آمریکا 60 روز فرصت دارند تا درباره برگشت یا تعلیق تحریم‎های هسته‌ای علیه ایران تصمیم‌گیری کنند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفته پیش‌بینی می‌شود وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک همچنان پشتیبانی خود را از اجرای کامل برجام اعلام خواهند کرد.

نخست وزیر انگلیس و صدر اعظم آلمان روز یکشنبه در بیانیه‌ای بر لزوم فشار جامعه بین‌المللی بر ایران به منظور آنچه اقدامات تنش‌زای تهران در خاورمیانه خواندند تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه «ترزا می» و «آنگلا مرکل» طی یک تماس تلفنی درباره پایبندی قاطع خود به توافق هسته‌ای ایران، توافق کردند.

در این بیانیه آمده است: انگلیس و آلمان قاطعانه به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند خواهند ماند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *