تهدید‌های ترامپ به هیچ عنوان بوی جنگ ندارد

7:01 - 24 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۹۵۹
ترامپ، نماینده هیئت حاکمه آمریکاست و می‌خواهد وانمود کند، سایه جنگ بر سر ایران است، اما همه مردم بدانند و نیز با تدبیر رهبر معظم انقلاب، آمریکا جرات حمله و جنگ ندارد، چون بازنده این جنگ خودش خواهد بود. آنها در عراق، سوریه و افغانستان شکست خورده‌اند و در باتلاق گیر کرده‌اند. البته این‌ها تهدید است و ما باید همیشه برای هر تحرکی آمادگی لازم را داشته باشیم، اما این تهدید‌های ترامپ به هیچ عنوان بوی جنگ ندارد.

تهدید‌های ترامپ به هیچ عنوان بوی جنگ نداردعشرت شایق فعال سیاسی در یادداشتی که در اختیار قرار داد، نوشت: ایران کشور مقتدری است که هم اکنون از نظر سیاسی و ایجاد امنیت در منطقه با استفاده ازنیرو‌های انقلابی در اوج اقتدار خود در منطقه خاورمیانه بسر می‌برد. در این راستا آمریکا که تا دیروز خود را ارباب تمام دنیا از جمله ایران می‌دانست به هر مدل و روشی برای از پا انداختن ایران متوسل شده است.

اخیرا و پس از سخنرانی جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با ایران و خصوصا برجام و موضع گیری‌های مختلفی که در خصوص مسائل مربوط به کشور انجام داد، به هیچ وجه نباید ترامپ را جدای از سیستم حاکمیتی در آمریکا ببینیم. این روز‌ها سیستم حاکمیتی آمریکا علاقمند است که ترامپ را فردی مجزا از آن‌ها دیده شود و بگویند ترامپ یک رئیس جمهور دیوانه است.

بله، ترامپ فردی دیوانه است، اما فراموش نکنیم، او نماینده یکی از احزاب فعال و دارای تشکیلات سازمان دهی شده مشخص در آمریکا است و در آن حزب به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری رای آورده است بعد در جریان انتخابات چه قبل از اینکه اسامی کاندیدا‌های اعلام شود وچه بعد از انتخابش طبیعتا او را برای انجام این پست پذیرفته اند. کاخ سفید برخاسته از کل جامعه سیاسی آمریکاست.

اما وقتی بیشتر به دلایل انتخاب ترامپ فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم، امروزه با افول هژمونی قدرت این کشوردر جهان، فردی مانند ترامپ را لازم داشتند تا اگر جنگ افروزی کرده و حرف تندی زد، بگویند این ترامپ است که غیر عقلایی عمل می‌کند و او دیوانه و عصبی است و بدینوسیله مطامع و خواسته‌های شان را در دیگر کشور‌ها پیش ببرند و این تفکر استکباری خشن را به شخصی مانند او نسبت دهند، بهرحال قرار است، این فرد دیوانه آمریکا را با این روش نجات دهد.

در این شرایط است که باید تلاش کنیم، جامعه نسبت به برجام شرطی نشود که مثلا بگوییم ترامپ برجام را به کنگره فرستاده تا در ماه‌های آتی درباره آن تصمیم بگیرند، اصلا قرار نیست سرنوشت مردم ایران به تصمیمات کاخ سفید وصل شود.

به همین جهت مناسب است دولت محترم همه تلاش هایش را درجهت اجرای ابلاغیه سیاست اقتصاد مقاومتی بکارگیرد تا با حل مشکلات جاری مملکت در حوزه اشتغال، تولید و مسائل اجتماعی حرکت رو به رشدی انجام دهیم و بخشی از مطالبات مردم انجام شود. آمریکایی‌ها کشوری در هم ریخته می‌خواهند که چالش‌های زیادی در حوزه‌های متنوع داشته باشد تا بتوانند از این رخنه‌ها نفوذ کنند و به اهداف مورد نظرشان برسند.

ترامپ در سخنرانی چند شب گذشته خود، بزرگترین خدمت را به انقلاب اسلامی کرد که آن هم نزدیک کردن دل‌های مردم ایران به هم بود و براین اساس انسجام ملی و وحدت میان مردم باز قوت بیشتری به خود گرفت. بعد از این رویداد مشخص شد که ایرانی‌ها با شعار انتخاباتی و در هر حزب و گروهی قرار گرفته باشند پای منافع ملی شان محکم می‌ایستند.

یکی از منافع ملی ایرانیان، سپاه است. سپاه بود که در ایام سخت دفاع مقدس به همکاری ارتش رسید و جنگ تحمیلی را سپری کردند، امروز همین سپاه است که جلوی تروریسم دولتی که تحت عنوان داعش وگروه‌های تکفیری در منطقه به راه انداخته اند، ایستاده است و جنگ از مرز‌های ما را به چند صد کیلومتر دورتر رانده است و مدافع مرز‌ها بوده اند.

در همین شرایطی که ما مسائل اقتصادی زیادی درکشور داریم، باز هم سپاه در حوزه‌های اقتصادی بسیار قوی وارد شده و مشغول عمران و آبادانی است، اینهاست که آمریکا را عصبانی می‌کند به همین دلیل است که امروز همه مردم در دفاع از سپاه شعار می‌دهند که ما همه سپاهی هستیم. این‌ها جزو دستاورد‌هایی است که ترامپ فکرش را هم نمی‌کرد.

ما برجام را نقض نکرده ایم و هرکسی هم این کار را انجام دهد، در مقابلش می‌ایستیم. اما از این موضوع هم نباید غفلت کرد که برخی از مسائل ما به برجام ارتباطی نداردو می‌توان با کمی تلاش و درایت برای بهتر شدن امور و رفع مشکلات مردم به آن‌ها پرداخت. مثلا انقلاب اداری و یا رفع فصاد‌ها و تبعیض ها؛ لذا بایستی نگاه به داخل شود و دولت اراده‌ای کند و با حمایت از قوه قضائیه مسائل موجود در عرصه‌های مختلف حل شود.

ترامپ، نماینده هیئت حاکمه آمریکاست و می‌خواهد وانمود کند، سایه جنگ بر سر ایران است، اما همه مردم بدانند و نیز با تدبیر رهبر معظم انقلاب، آمریکا جرات حمله و جنگ ندارد، چون بازنده این جنگ خودش خواهد بود. آنها در عراق، سوریه و افغانستان شکست خورده‌اند و در باتلاق گیر کرده‌اند. البته این‌ها تهدید است و ما باید همیشه برای هر تحرکی آمادگی لازم را داشته باشیم، اما این تهدید‌های ترامپ به هیچ عنوان بوی جنگ ندارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *