برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد تا آزادی ۱۳۰ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف لرستان

12:47 - 23 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۴۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پایان سال ۹۵ شورای حل اختلاف استان لرستان دارای ۱۲۸ شعبه شهری و ۹۳ شعبه روستایی و جمعا دارای ۲۲۱ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۶۴۵ فقره بوده است.
برقراری صلح و سازش ر. پرونده‌های قتل عمد تا آزادی ۱۳۰ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف لرستانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در پایان سال ۹۵ شورای حل اختلاف استان لرستان دارای ۱۲۸ شعبه شهری و ۹۳ شعبه روستایی و جمعا دارای ۲۲۱ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۶۴۵ فقره و استان در رتبه ۲۳ کشوری است که نسبت به سال ۹۴ شش پایه نزول داشته است.

شورا‌های حل اختلاف استان لرستان در سال ۱۳۹۵ مجموعا تعداد ۱۸۳۹۷ فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد. در استان لرستان تعداد شعب ویژه زندان ۴ شعبه اعلام شده است.

میزان پرونده‌های وارده این شعب در پایان سال ۹۵ تعداد ۴۳۵ فقره و میزان پرونده‌های مختومه این شعب نیز در پایان سال ۹۵ تعداد ۳۵۱ فقره گزارش شده است؛ که از این میزان ۲۵۶ فقره معادل ۷۳ درصد با صلح و سازش مختومه شده است. همینطور در مدت مشابه تعداد ۱۳۰ زندانی آزاد شده اند.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *