"سخنگوی وزارت خارجه پاکستان": برای ارتباط با ایران ساز و کار مشخص داریم

19:05 - 22 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۲۹۸
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که کشورش برای گفت و گو در خصوص موضوعات مربوط به همکاری بیشتر و توسعه روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، ساز و کار و مکانیسم مشخص دارد.

به گزارش سرویس بین الملل ، نفیس ذکریا روز جمعه در اسلام آباد در نشست هفتگی خود با رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در موردبرخی مسائل مرزی ایران و پاکستان گفت:ساز و کار مشخصی بین ایران و پاکستان نهادینه شده و همه مسائل مربوط به مرزها، موضوعات دو جانبه یا منطقه ای نیز در قالب این ساز و کار بحث می شود.

وی از تروریسم به عنوان دشمن مشترک همه ملت ها و دولت ها یاد کرد و گفت:تمامی کشورها باید با یکدیگر همکاری کنند تا این تهدیدها رفع شود.

نفیس ذکریا در خصوص مشکلات مرزی کشورش با افغانستان نیز گفت:پاکستان همیشه از فرصت ها برای حل و فصل اختلافات استقبال کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین در بخش دیگری از سخنانش، مذاکرات کشورش با نمایندگان عالیرتبه از واشنگتن را مثبت و سازنده توصیف کرد.

وی اضافه کرد:هشتمین نشست مشترک اعضای کمیسیون مشترک پاکستان و اتحادیه اروپا بزودی در بروکسل برگزار می شود.

پاسخ به پرسش های رسانه ها در خصوص اختلافات پاکستان و هندوستان در موضوع کشمیر از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست مطبوعاتی بود.

 یک هیات سیاسی عالیرتبه سیاسی به ریاست ' لیزا کورتس' معاون دستیار رییس جمهوری امریکا و مدیر ارشد امور آسیای جنوبی و مرکزی شورای امنیت ملی این کشور روز گذشته - پنجشنبه - با تهمینه جنجوعه قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

این هیات نمایندگی ایالات متحده آمریکا به رهبری لیزا کورتیس این مذاکرات را در محل وزارت امور خارجه پاکستان برگزار کرد.

هیات آمریکایی این مذاکرات شامل آلیس ولز نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، دیوید هلوی معاون وزیر دفاع و سایر مقامات ارشد وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سفارت آمریکا در اسلام آباد بود.

قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان تهمینه جنجوعه ریاست هیات پاکستانی را بر عهده داشت که اعضای این هیات نیز شامل مقامات ارشد وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه های مسئول بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *