گذرگاه‌های مرزی در شمال عراق را برای هماهنگی با دولت عراق و ایران می‌بندیم

13:18 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۰۰۴
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز پنجشنبه گزارش داد که این کشور گذرگاه‌های مرزی با شمال عراق را در هماهنگی با دولت عراق و ایران و در واکنش به همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق می‌بندد.

گذرگاه‌های مرزی در شمال عراق را برای هماهنگی با دولت عراق و ایران می‌بندیمبه گزارش گروه بین‌الملل ، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز پنجشنبه گزارش داد که این کشور گذرگاه‌های مرزی با شمال عراق را در هماهنگی با دولت عراق و ایران و در واکنش به همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق می‌بندد.

«ابراهیم کالین» اعلام کرد: ترکیه به تدریج گذرگاه‌های مرزی با شمال عراق را در هماهنگی با دولت عراق و ایران و در راستای مقابله با همه‌پرسی اقلیم کردستان خواهد بست.

رسانه‌ها همچنین گزارش دادند که انتظار می‌رود روز یکشنبه «بنعلی یلدریم»، نخست وزیر ترکیه، نیز با «حیدر العبادی»، همتای عراقی خود  در همین راستا دیدار کند.

همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دوشنبه سوم مهرماه (25 سپتامبر) با وجود مخالفت‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی این کشور و قوانین بین‌المللی، در مناطقی از شمال عراق شامل استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین برگزار شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *