تلاش طرفداران توافق هسته‌ای برای منصرف کردن کنگره از پیروی ترامپ در اعمال تحریم علیه ایران

8:30 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۷۷۱
پایگاه پولیتیکو گزارش داد که دموکرات‌ها و دیگر موافقان توافق هسته‌ای در تلاش برای منصرف کردن کنگره از پیروی ترامپ در اعمال تحریم جدید علیه ایران که ممکن است به از بین رفتن این توافق منجر شود، هستند.

تلاش طرفداران توافق هسته‌ای برای منصرف کردن کنگره از اعمال تحریم علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد که دموکرات‌ها و دیگر موافقان توافق هسته‌ای در تلاش برای منصرف کردن کنگره از پیروی ترامپ در اعمال تحریم جدید علیه ایران که ممکن است به از بین رفتن این توافق منجر شود، هستند.

پولیتیکو می‌نویسد: دیپلمات‌های اروپایی، مقامات سابق آمریکایی و نیز برخی دیگر از افراد با چنین طرز فکری به تلاش‌های تعیین شده برای منصرف کردن کنگره آمریکا با اکثریت جمهوری‌خواه از پاسخ دادن به ترامپ با اعمال تحریم‌ علیه ایران که ممکن است توافق هسته‌ای را از بین ببرد، پیوسته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: «الیوت اِنگِل»، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان و از دموکرات‌های ارشد آمریکا، هشدار داده است که ترامپ با عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، وارد وضعیت خطرناکی می‌شود.

الیوت اخیرا در مصاحبه‌ای گفته است: شاید رئیس جمهور از انجام این کار احساس خوشایندی داشته باشد اما انجام این عمل اقدام درستی نخواهد بود.

پولیتیکو در ادامه می‌نویسد: با این وجود هنوز مشخص نیست که جمهوری‌خواهان حتی در صورت تمایل برای بازگرداندن تحریم‌های علیه ایران، موفق به جمع‌آوری رأی لازم برای این کار شوند.

این پایگاه  در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: با این حال دموکرات‌ها و دیگر طرفداران  ماندن در توافق هسته‌ای درباره این مطلب دچار شک و تردید هستند که آیا ترامپ در اتخاذ موضع سختگیرانه‌تر علیه ایران و یا لغو توافق هسته‌ای موفق خواهد شد یا خیر.

پولیتیکو در ادامه ضمن اشاره به حضور روز چهارشنبه گذشته «دیوید او سالیوان»،سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن، در کنگره و تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران، نوشت: سالیوان با نمایندگان هر دو حزب در کنگره دیدار کرده و حمایت قاطع کشورهای اروپایی از توافق هسته‌ای را به آنان اعلام کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *