رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود سازمان بازرسی به پرونده خرید هواپیماهای فلایت چک/آخرین وضعیت کارخانه آلومینیوم المهدی/106هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم

12:46 - 19 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۶۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در زمینه بررسی قراردادهای خرید هواپیما به ویژه هواپیماهای فلایت چک، گفت: سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده است و در قالب یک پرونده مشغول بررسی این موضوع است اما چون منتج به نتیجه نشده است امکان افشای آن وجود ندارد.

ورود سازمان بازرسی به پرونده خرید هواپیماهای فلایت چک/آخرین وضعیت کارخانه آلومینیوم المهدی/106هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریمبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، ناصر سراج در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نتیجه گزارش آلودگی هوا به کجا رسید؟ گفت: چندین استانی که در رابطه با آلودگی هوا مشکل داشتند،بررسی کردیم و هزاران ساعت بر روی این مسئله وقت گذاشته و مسئولیت هر نهاد، سازمان، وزارت خانه و حتی فرد را مشخص کردیم.


رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تکمیل گزارشات خبر داد و گفت: گزارشات بعد از تکمیل برای سران قوا ارسال شده و تا کنون دو گزارش با همه جزییات برای سران قوه ارسال شده است.


وی در رابطه با بررسی کیفری این موضوع و تخلفات و اقدامات انجام شده گفت: افرادی که مسئولیت داشتند و از اجرای وظایف کوتاهی کرده بودند به نهادی های مربوطه از جمله ریاست جمهوری ارسال شده است.اگر پیشنهادات ما اجرایی شود و کوتاهی ها در آینده انجام نشود، هوای آلوده مثل سابق نخواهیم داشت.


سراج ادامه داد: فردی که در شرکت هپکو، این شرکت به او واگذار می شود، وام های کلان برای تجهیز کارخانه و افزایش کارگران می گیرد تا در نهایت صادرات داشته باشد اما این وجوه در جاهای دیگر به مصرف می رسد و به جایی می رسد که این کارخانه زیان ده می شود. زیان و بدهی این کارخانه هزار میلیارد تومان است و هزار و دویست کارگر متخصص دارد که چندین ماه است که حقوق دریافت نکردند. در حال حاضر سود هرسهام این کارخانه در بورس منهای 501ریال است.


وی در پاسح به این سوال که چه تعداد کارخانه مشابه هپکو وجود دارد، گفت: شناسایی شدند و متاسفانه تعداد آنها زیاد است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص بررسی قراردادهای خرید هواپیما به ویژه هواپیماهای فلایت چک، گفت: سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده است و در قالب یک پرونده مشغول بررسی این موضوع است اما چون منتج به نتیجه نشده است امکان افشای آن وجود ندارد.

سراج در خصوص آخرین وضعیت کارخانه آلومینیوم المهدی گفت: در رابطه با این پرونده سازمان بازرسی کار زیادی انجام داد، از ابتدا تا پایان در داوری ها ورود کردیم، اما متاسفانه این کارخانه مبتلا به معضلاتی است و هنوز به نتیجه نرسیده است.


وی در رابطه با لیست معوقات بانکی هم گفت: طبق آماری که دارم 106هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم و فکر می کنم11درصد کاهش پیدا کرده و قرار است طی روزهای آتی جلساتی با مسئولان بانک مرکزی داشته باشیم تا راه های اقدامات احتمالی برای این کار انجام شود.در باره این بدهکاران نمی توانیم بگوئیم مجرم هستند چون یک مرتبه دلار هزارتومانی سه هزار تومان شد و خیلی از این بدهی ها برای نوسانات ارزی است و متاسفانه خیلی از اینها افرادی هستند که برای غارت بین المال تسهیلات گرفتند و تضمینات کافی از آنها اخذ شده‌است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *