سازمان ملل: در سال جاری بیش از ۱۴۰ هزار "مهاجر" با قایق به اروپا آمدند

18:14 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۶۲۲
براساس گزارش سازمان ملل متحد از آغاز سال ۲۰۱۷ تا به حال بیش از ۱۴۰ هزار مهاجر و پناهجو با استفاده از قایق به سواحل اروپا رسیده اند که این رقم در مقایسه با سال قبل به میزان زیادی کاهش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل ،  براساس گزارش سازمان ملل متحد از آغاز سال ۲۰۱۷ تا به حال بیش از ۱۴۰ هزار مهاجر و پناهجو با استفاده از قایق به سواحل اروپا رسیده اند که این رقم در مقایسه با سال قبل به میزان زیادی کاهش یافته است.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) روز سه شنبه در ژنو گزارش داد که با آمدن بیش از ۱۴۰ هزار مهاجر با قایق به اروپا در سال ۲۰۱۷، شمار آنها در مقایسه با سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است.

براساس این گزارش، از آغاز ماه ژانویه تا اکتوبر سال ۲۰۱۶، ۳۱۸ هزار مهاجر و پناهجو با استفاده از قایق خود را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا رسانده بودند، در سال جاری سه چهارم این مهاجرین وارد کشور ایتالیا شدند و براساس اظهارات سازمان بین المللی مهاجرت، باقی آنها به کشورهای یونان، قبرس و اسپانیا وارد شدند.

این سازمان دلیل اساسی این کاهش را مسدود شدن مسیر بالکان ذکر کرد که مهاجرین و پناهجویان با استفاده از قایق خود را به یونان رسانده و از آنجا به کشورهای مرکزی و شمالی اروپا می آمدند، به همین ترتیب، شمار مهاجرینی که در راه پرخطر دریا غرق شدند، به میزان کمتری کاهش یافته است.

دویچه وله نوشت: سازمان بین المللی مهاجرت گزارش می‌دهد که از آغاز سال جاری تا به حال ۲ هزار و ۷۵۴ نفر در مدیترانه جان باختند، در حالی که از آغاز ماه ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۶، بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ مورد مرگ مهاجرین گزارش شده بود.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *