رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد تا آزادی ۲۰۳ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف کرمان

9:02 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۵۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پایان سال ۹۵ استان کرمان دارای ۲۳۵ شعبه شهری و ۱۲۶ شعبه روستایی و جمعا دارای ۳۶۱ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۶۶۰ فقره بوده است.
برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد تا آزادی ۲۰۳ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف کرمانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در استان کرمان با تلاش شورا‌های حل اختلاف در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۴۸۰۶۳ فقره پرونده بایگانی شده است.

در پایان سال ۹۵ استان کرمان دارای ۲۳۵ شعبه شهری و ۱۲۶ شعبه روستایی و جمعا دارای ۳۶۱ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۶۶۰ فقره و استان در رتبه ۲۲ کشوری است که نسبت به سال ۹۴ دوازده پایه نزول داشته است.

شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در سال ۱۳۹۵ مجموعا تعداد ۴۸۲۵۴ فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد. در استان کرمان تعداد شعب ویژه زندان ۴ شعبه اعلام شده است.

میزان پرونده‌های وارده این شعب در پایان سال ۹۵ تعداد ۱۲۲۲ فقره و میزان پرونده‌های مختومه این شعب نیز در پایان سال ۹۵ تعداد ۱۲۶۲ فقره گزارش شده است؛ که از این میزان ۴۳۹ فقره معادل ۳۵ درصد با صلح و سازش مختومه شده است. همینطور در مدت مشابه تعداد ۲۰۳ زندانی آزاد شده اند.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *