سهم دستگاه ها در بحث جمع آوری معتادان مشخص شود/ خودروسازان، خودروهای ایمن تحویل مردم دهند

10:46 - 15 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۲۸۵
فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی، حافظ جان، مال و ناموس مردم است و در این زمینه کوتاهی نکرده و نمی کند هر چند در شأن نظام و مردم باید از این حد بیشتر تلاش کنیم و به این حد بسنده نکنیم.

سهم دستگاه ها در بحث جمع آوری معتادان مشخص شود/ خودروسازان، خودروهای ایمن تحویل مردم دهندبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،سردار حسین اشتری در مراسم صبحگاه مشترک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام، دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای ناجا و شادی روح امام (ره)، رزمندگان اسلام، مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا و عرض تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و اصحاب ایشان اظهار کرد: به فرمود: ه امام (ره) "هر چه داریم از محرم و صفر داریم" و این ایام باعث تجدید قوای نیرو‌های مسلح است در دوران دفاع مقدس نیز ماه محرم و صفر ماه خاصی بود و به دلیل توسلی که به ائمه اطهار به ویژه آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و آقا قمر بنی هاشم داشته ایم، موفقیت آمیز است. 

فرمانده ناجا با اظهار امیدواری از اینکه این ایام باعث خیر و برکت و ارتقاء امنیت بیشتر در کشور عزیزمان شود، تصریح کرد: هفته ناجا با شعار" پلیس برای امنیت، امنیت برای همه " از دیروز آغاز شد و این هفته را به تمامی کارکنان و خانواده‌های آنان تبریک می‌گویم.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: امروز بالاترین نعمت برای هر کشور و مردمی، امنیت است بحمدالله این امنیت با ثبات و مثال زدنی در کشور ما وجود دارد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور گفت: با توجه به تلاطمی که در منطقه و اطراف ما است و اتفاقات ناگواری که مشاهده می‌کنیم، امنیت در کشور ما مثال زدنی است و این امنیت به برکت خون شهدا و هدایت‌های مقام معظم رهبری و انسجام نیرو‌های قضائی، امنیتی و انتظامی و در صحنه بودن مردم عزیز میهن مان به دست آمده است.

سردار اشتری با بیان اینکه ما باید این امنیت را ارتقاء و حفظ کنیم و نیروی انتظامی براساس قانون حافظ امنیت و آرامش برای مردم است، اضافه کرد: بحمدالله این وظیفه خود را با تمام توان انجام داده است وگواه این ادعا شهدایی است که هم در دفاع مقدس و هم بعد از آن برای نظم و امنیت تقدیم کرده است.

وی افزود: ما شاهد هستیم از بهترین همکاران نیروی انتظامی در مصاف کسانی که به حقوق مردم تعدی و قانون گریزند و یا به مرز‌ها تجاوز می‌کنند به شهادت می‌رسند که این نشاندهنده ایثارگری و از خودگذشتگی همکاران ما در نیروی انتظامی است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه در طول بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومترمرز مشترک کشورعزیزمان با کشور‌های دیگر، همکاران ما حضور دارند و حراست از مرز‌هایی را به عهده دارند که در بعضی از نقاط صعب العبور است، گفت: تردد به سختی انجام می‌شود و اگر امکانات فرا مرزی نباشد امکان تردد نیز برای همکاران ما نخواهد بود، در شهر‌ها و روستا‌ها و جاده‌ها و پایانه‌های مسافربری و تمام کشورعزیزمان فرزندان برومند این مردم حضور دارند و آماده ارائه خدمت و برخورد با هرگونه بی قانونی هستند و از این بابت خدا را شاکریم.

عالی‌ترین مقام انتظامی با تصریح اینکه امنیت یک وظیفه‌ای است که باید با مشارکت همه مردم صورت گیرد، افزود: اینکه امنیت یک موضوع چند بعدی است و همه باید در استقرار و ارتقاء امنیت، نیروی انتظامی را کمک کنند؛ وظیفه اصلی نیروی انتظامی حفظ امنیت است و در بعد‌های مختلف فرهنگی، امنیتی، قضائی، فضای مجازی و همه این‌ها به عهده مجاهدین نیروی انتظامی است. 

سردار اشتری با بیان اینکه آمار و عملکرد همکاران ما نسبت به سال گذشته امید بخش و نوید بخش است، یادآورشد: این نویدبخشی نشان دهنده جدیت همکاران ما در جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات است، بحمدالله شاخص‌ها و پیشرفت‌های خوبی داشته ایم البته مشکلاتی هم هست و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید سهم شان در ایجاد امنیت و حفظ آن مشخص شود، گفت: نیروی انتظامی، حافظ جان، مال و ناموس مردم است و در این زمینه کوتاهی نکرده و نمی‌کند هر چند در شأن نظام و مردم باید از این حد بیشتر تلاش کنیم و به این حد بسنده نکنیم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: ان شاء الله بتوانیم با تجهیزات جدیدی که وارد می‌کنیم و با آموزش‌های حرفه‌ای که البته طی سنوات گذشته نیز صورت گرفته، هر چند کافی نبوده و با راه اندازی قرارگاه جهادی نیروی انتظامی، بتوانیم خلاء‌ها را پر کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه معتقدیم با همت و کمک معاونان پلیس‌های تخصصی، همه دستگاه‌ها و کارکنان برای ارتقاء آموزش در سطح نیروی انتظامی گام موثری برداریم، تصریح کرد: باتوجه به اراده‌ای که در همکاران ما است و روحیه، مدیریت جهادی و ورود تجهیزات جدید شاهد ارتقاء آموزشی شویم.

عالی‌ترین مقام انتظامی با بیان اینکه بفرمود: ه مقام معظم رهبری باید همه نیرو‌ها در بعد‌های مادی و معنوی نیروی انتظامی را هدایت کنند، گفت: باید بیش از گذشته در خدمت به مردم عزیز کشورمان باشیم و در مرز‌ها و ورودی کالا‌های قاچاق، اقدامات خوبی صورت گرفته هر چند تا مقطع مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر توفیقات خوبی داشته ایم، گفت: در بحث جمع آوری معتادان متجاهر اقدامات خوبی صورت گرفته، اما باید سهم دیگر دستگاه‌ها نیز در این خصوص مشخص شود البته نیروی انتظامی وظیفه خود را در این رابطه به هر مقداری که فضا مشخص شده در ظرف ۲۴ ساعت انجام داده است.

سردار اشتری با بیان اینکه در مقابله با سرقت باجدیت قرارگاه وظیفه خود را به خوبی انجام داده، گفت: در سرقت به عنف کار خوبی داشتیم و شاهد کاهش چند درصدی بوده ایم هر چند در سرقت خرد متأسفانه شاهد افزایش بودیم که باید دستگاه‌های مربوطه آسیب شناسی کنند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: در بحث اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی و با توجه به توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری در امر کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن، گام‌های خوبی برداشته ایم؛ البته طی سال‌های گذشته انصافا نیروی انتظامی همت خوبی در این مورد داشته است.

سردار اشتری اظهار کرد: آماری که از هفته ناجا سال گذشته تا مدت مشابه امسال به دست آمده نشان می‌دهد حدود ۵۰۰ نفر کاهش جان باختگان تصادفات داشته ایم، با توجه به اینکه یک میلیون نفر موفق به اخذ گواهینامه شده اند و همین طور یک میلیون خودرو به ناوگان حمل و نقل کشوری اضافه شده این آمار مناسبی است، هر چند مطلوب نیست و این میزان تلفات نیز باز هم زیاد است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *