اعلام آمادگی بازرگانان مطرح اتحادیه اروپا برای حفظ برجام

9:44 - 14 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۰۲۳
پایگاه روزنامه گاردین نوشت که بازرگانان اتحادیه اروپا آمادگی دارند تا تمام تلاش خود را برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران را به کار گیرند.

برجامبه گزارش گروه بین‌الملل ، گاردین در گزراشی نوشت که در میانه بحث خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران بازرگانان مطرح اتحادیه اعلام کردند برای حفظ برجام تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

گاردین با بیان اینکه با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ به خروج از برجام ،آژانس صادرات اعتبار دانمارک در پی افزایش صادرات مالی خود به تهران است  افزود: بازرگانان مطرح کشورهای اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود، تمام تلاش خود را برای حفظ برجام انجام خواهند داد.

اواخر شهریورماه امسال سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و آژانس اعتبار صادرات دانمارک در زمینه همکاری های مالی در اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی در ایران سند همکاری امضا کردند.

به نوشته گاردین تمام گزارشها حاکی از این است که دونالد ترامپ در گزارش 15 اکتبر به کنگره، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام نخواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در جمع فرمانده‌هان ارتش این کشور ایران را متهم به نقض «روح برجام» کرد و پس از آن با اظهارنظری عجیب افزود: همه ما هم‌اکنون شاهد «آرامش قبل از طوفان» هستیم.

گاردین همچنین برای تأکید بر تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ برجام به اظهارات هفته اخیر «هلگا اشمیت» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مجمع اقتصادی اروپا و ایران در شهر زوریخ اشاره می‌کند که گفته کشورهای  عضو اتحادیه خود را ملزم می‌دانند تمام تلاش خود را برای حفظ برجام انجام دهند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *