رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عربستان با اعطای 50 میلیون دلار کمک مالی به سومالی خواستار مقابله با قطر شد

5:19 - 12 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۴۶۲
عبدالرحمن عمر عثمان در این باره به رویترز گفته است: کشورش از کمک های مالی عربستان قدردانی می کند و روابط دوجانبه با سعودی دوستانه و عمیق است.

به گزارش گروه بین‌الملل ،به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول بلندپایه سومالی سه شنبه گفت، عربستان به کشورش 50 میلیون دلار کمک مالی اعطا کرده است اما این اقدام تغییری در رویکرد بیطرفانه سومالی در تنش موجود میان ریاض و دوحه ایجاد نخواهد کرد.

کمک مالی عربستان به سومالی، یک هفته پس از دیدار هفته گذشته «محمد عبدالله فرماجو» رئیس جمهوری این کشور از ریاض صورت گرفته است.


عبدالرحمن عمر عثمان در این باره به رویترز گفته است: کشورش از کمک های مالی عربستان قدردانی می کند و روابط دوجانبه با سعودی دوستانه و عمیق است.


عثمان در این حال یادآور شد: نیازی نداریم که از کشوری علیه کشور دیگر طرفداری کنیم.
تاکنون سخنگوی دولت عربستان به این خبر واکنشی نشان نداده است.


قطر برخلاف عربستان، از شرکای اصلی تجاری سومالی به شمار نمی رود، اما رسانه های سومالی پیشتر گزارش کردند که دوحه به «محمد عبدالله محمد» رئیس جمهوری این کشور در تبلیغات انتخاباتی اش، کمک مالی ارائه داده است.


بی طرفی سومالی برای قطر حائز اهمیت است، چرا که در وهله نخست، آسمان این کشور آفریقایی همچنان به روی هواپیماهای خطوط قطر باز است و این امر می تواند در شرایط تحریم کشورهای چهارگانه، یک شریان حیاتی برای دوحه باشد.


از سوی دیگر، قرار گرفتن سومالی در خلیج عدن به عنوان یکی از مهم ترین گذرگاه های حمل و نقل دریایی جهان، اهمیتی استراتژیک به این کشور می دهد.

 


برچسب ها: سومالی خلیج عَدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *