رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سکوت معنادار ترامپ درباره کنترل حمل سلاح پس از مرگ‌بارترین تیراندازی آمریکا

7:30 - 12 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۲۹۰
دونالد ترامپ در پی وقوع تیراندازی در لاس‌وگاس که مرگ‌بارترین تیراندازی تاریخ آمریکا به شمار می‌رود، درباره کنترل حمل سلاح در این کشور سکوت کرده و تنها به محکوم کردن این حادثه و همدردی با بازماندگان قربانیان این تیراندازی اکتفا کرده است.

سکوت ترامپ درباره کنترل حمل سلاح پس از مرگ‌بارترین تیراندازی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل ، در پی وقوع تیراندازی در لاس‌وگاس که مرگ‌بارترین تیراندازی تاریخ آمریکا به شمار می‌رود، ترامپ درباره کنترل حمل سلاح در این کشور سکوت کرده و تنها به محکوم کردن این حادثه و همدردی با بازماندگان قربانیان این تیراندازی اکتفا کرده است.

پس از وقوع این تیراندازی که منجر به کشته شدن 60 نفر و زخمی شدن 527 نفر دیگر شد، ترامپ این حادثه را محکوم کرد اما به درخواست‌ها برای محدودتر شدن حمل سلاح در آمریکا و نیز انگیزه این تیراندازی مرگ‌بار نپرداخت.

«نیشن نیوز» در گزارشی به این تیراندازی پرداخته و می‌نویسد: اینگونه تیراندازی‌ها واقعیتی در زندگی مردم آمریکا و یک واقعیت سیاسی برای رهبران سیاسی این کشور به شمار می‌رود.

نیوز نیشن گزارش داد: بر اساس آمار منتشر شده تنها در طول سال جاری 270 مورد تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا رخ داده است.

این پایگاه خبری نوشت: در حالی که انگیزه عامل این تیراندازی به درستی آشکار نشده اما این تیراندازی بحث گسترده‌ای را درباره قوانین مربوط به حمل سلاح در آمریکا به راه انداخته است.

شب گذشته «سارا هاکبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، هم از پاسخ دادن به سوالی که درباره بحران حمل سلاح در آمریکا پرسیده شده بود طفره رفت و گفت:  آنچه در لاس وگاس اتفاق افتاد تراژدی غیر قابل وصفی است که ترامپ ترجیح می دهد فعلا به دلجویی از بازماندگان این تراژدی و عزاداری برای قربانیان آن بگذراند و آنچه را که او مجادلات سیاسی برسر کنترل سلاح خواند به بعد موکول کند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده به وسیله مؤسسه «گالوپ» 55 درصد از رأی دهندگان آمریکایی خواستار قوانین سختگیرانه‌تر برای خرید سلاح هستند.

مسئله کنترل حمل سلاح در آمریکا از حساسیت بالایی برخوردار بوده و دونالد ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری خود دیدگاه خود درباره این موضوع را تا حد قابل ملاحضه‌ای تغییر داده است.

بعد از حادثه تیراندازی در مدرسه «ساندی‌هوک» که 20 قربانی گرفت، ترامپ موضع‌گیری شدیدی در برابر رئیس جمهور وقت باراک اوباما گرفت و وی را مورد انتقاد قرار داد اما پس از ورود به کاخ سفید، دونالد ترامپ که مزایده کاخ سفید وی از سوی «انجمن ملی سلاح» برنده شد، خود را در موقعیت یکی از طرفداران قانون «حق نگهداری و حمل سلاح» قرار داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی و تحقیقت انجام شده «انجمن ملی سلاح» (National Rifle Association) که یک سازمان آمریکایی برای ترویج مالکیت سلاح‌های گرم و آموزش نحوهٔ استفاده از آن در آمریکا است هدیه‌ای بالغ بر 30 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی سال 2016 پرداخت کرده است.

 

 

 

 

 

 


برچسب ها: آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *