بولتون با کسب 30 درصد آراء به رهبری حزب استقلال انگلیس برگزیده شد

0:47 - 08 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۳۴۷۵
هنری بولتون، 54 ساله روز جمعه با کسب 30 درصد آراء در انتخابات درون‌حزبی، به رهبری حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) برگزیده شد.

بولتون  با کسب 30 درصد آراء به رهبری حزب استقلال انگلیس برگزیده شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، هنری بولتون، 54 ساله روز جمعه با کسب 30 درصد آراء در انتخابات درون‌حزبی، به رهبری حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) برگزیده شد.

بولتون، عضو پیشین ارتش انگلیس چهارمین رهبر حزب یوکیپ طی یک سال گذشته به شمار می‌رود، که توانست بیشتری آراء را در میان 6 نامزد دیگر به دست آورد.


وی امروز در جریان کنفرانس سراسری حزب یوکیپ در شهر 'تورکی' اظهار داشت که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اصلی‌ترین محور فعالیت‌های وی به شمار می‌رود و تلاش خواهد کرد تا اعتبار حزب یوکیپ را دوباره احیا کند.


حزب یوکیپ در حالی به استقبال نتایج انتخابات رهبری این حزب رفت که امیدوار است رهبر جدیدش بتواند به ماه‌ها بحران درون‌حزبی پایان دهد.


به دنبال رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی 23 ژوئن سال گذشته «نایجل فاراژ» رهبر قبلی این حزب که نقش مهمی در شکل دادن آراء مردم به برگزیت داشت، از سمت خود کناره گیری کرد.


پس از وی «دایانا جیمز» در ماه اکتبر تصدی حزب یوکیپ را برعهده گرفت اما 18 روز بعد به دلیل فقدان حمایت از سوی هم حزبی هایش کناره گیری کرد، و فاراژ دوباره به رهبری موقت این حزب منصوب شد.


متعاقب آن «استیون وولف» نماینده انگلیس در پارلمان اروپا تمایل خود را برای رهبری حزب اعلام کرد اما پس از آن که به دست یک عضو دیگر حزبش زخمی شد از تصمیم خود عقب نشست.


'پل ناتال' آخرین رهبر حزب یوکیپ بود که به دنبال ناکامی این حزب در انتخابات سراسری انگلیس در ماه «می» گذشته از مقام خود کناره گیری کرد.


حزب یوکیپ که در سال 1993 میلادی و با هدف تلاش برای خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا و مقابله به موج مهاجران اروپایی تشکیل شده است، از جمله حامیان اصلی برگزیت شمرده می شود.


این حزب اگر چه در مجلس عوام انگلیس هیچ کرسی ندارد اما در جریان انتخابات سال 2014 پارلمان اروپا با کسب 22کرسی از 73 کرسی بریتانیا در پارلمان اروپا، تبدیل به بزرگترین حزب انگلستان در این پارلمان شد.


حزب یوکیپ در جریان همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که در 23 ژوئن ( سوم تیرماه) سال گذشته برگزاری شد، در حمایت از برگزیت فعالیت چشمگیری داشت اما از زمان اعلام نتیجه همه پرسی ( 24ژوئن) و تصمیم 'نایجل فاراژ' به کناره گیری از رهبری، دچار مشکلات داخلی بوده است.


با رای اکثریت بریتانیایی ها به خروج این کشور از اتحادیه اروپا در جریان همه پرسی 23 ژوئن، نایجل فاراژ اعلام کرد که نقش خود را در این خصوص ایفا کرده و به این ترتیب زمان آن رسیده است که استعفا دهد.

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *