رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

50 درصد "درآمد افغانستان" از گمرک بدست می‌آید

18:34 - 07 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۹۵۲
تازه ترین آمار سازمان گمرک افغانستان نشان می‌دهد که درآمدهایی این کشور که نزدیک به ۵۰ درصد آن از گمرک بدست می‌آید به بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون افغانی رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل   تازه ترین آمار سازمان گمرک افغانستان نشان می‌دهد که درآمدهایی که نزدیک به ۵۰ درصد آن از گمرک بدست می‌آید به بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون افغانی رسیده است.

«نجیب الله وردک» معاون درآمدهای گمرگ افغانستان می‌گوید که برای اصلاحات برنامه‌های مشخصی در دست اجرا گرفته شده است و اگر فساد در ادارات گمرک ادامه پیدا کند، روند برکناری نیز ادامه خواهد داشت.

وی از بزرگان محلی و افراد با نفوذ خواسته است که مانع برکناری و معرفی کارمندان آلوده بافساد به دادستانی نشوند.

وردک می‌گوید که بر اساس برنامه اصلاحی که در دست دارد تا کنون ۱۵ کارمند متهم به فساد از کار برکنار شده و این روند تا برچیدن فساد اداری در این اداره ادامه خواهد داشت.

به عقیده اتاق تجارت بیشتر افراد با نفوذ سبب افزایش فساد در ادارات گمرک می‌شود و از کارمندان آلوده به فساد پیشتیبانی می‌کنند. از یک ماه گذشته تاکنون ۱۵ کارمند ارشد و عادی ادارات گمرک‌ افغانستان به دلیل فساد برکنار شدند.

تلویزیون یک افغانستان نوشت: گمرک‌های «هرات»، «حیرتان»، «تورغندی»، «تورخم» و «آقینه» پر درآمدترین گمرک‌های افغانستان است و به همین دلیل برخی کارمندان این گمرک‌ها از سوی افراد با نفوذ حمایت می‌شوند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *