آزادسازی کامل منطقه الزاب/پیشروی نیروهای حشدالشعبی و ارتش عراق ادامه دارد

9:54 - 02 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۸۰۴
نیروهای حشد الشعبی با پشتیبانی یگان‎های پلیس فدرال و واکنش سریع عراق منطقه الزاب را به طور کامل آزاد کردند.

حشدالشعبیبه گزارش گروه بین‌الملل ،رسانه بسیج مردمی عراق امروز یکشنبه گزارش داد که نیروهای حشدالشعبی و یگان‎های پلیس فدرال و واکنش سریع منطقه الزاب را به طور کامل آزاد کردند.

منطقه الزاب در شهر حویجه و در جنوب غرب کرکوک واقع شده است.

نیروهای عراقی پس از آزادسازی این شهر عملیات پاکسازی مناطق الحمراوات، السبیل، الشک، صبیح تحتانی و الراویه در نزدیکی الزاب را آغاز کردند.

نیروهای نظامی و مردمی عراق در حالی چهارمین روز عملیات آزادسازی شهر الحویجه را آغاز کردند که روز شنبه در پایان روز سوم این عملیات به به رودخانه ذاب رسیدند سواحل رودخانه دجله را به طور کامل از وجود تروریستهای داعش پاکسازی و همچنین پل «الزرقا» واقع در جاده تکریت-توز را نیز آزاد کردند.

دولت عراق هفته گذشته آغاز همزمان عملیاتهای آزادسازی شهر الحویجه در جنوب‌غرب استان کرکوک و شهر الشرقاط استان صلاح‌الدین از اشغال تروریستهای داعش را اعلام کرد.

ژنرال «شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرل عراق روز شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد از شروع عملیات نیروهای عراقی در روز چهارشنبه تا روز شنبه 480 کیلومتر مربع شهر الشرقاط استان صلاح‌الدین از وجود تروریستهای داعش پاکسازی شده‌‌است و 225 تن از عناصر داعش نیر به هلاکت رسیدند.

وی با اشاره به این که نیروهای پلیس فدرال با پشتیبانی نیروهای دیگر تاکنون نزدیک به 41 روستا در استان صلاح‌الدین رار آزاد کرده‌اند افزود: طی این عملیات 24 خودروی بمبگذاری‌شده، 15 کامیون سلاح و 56 بمب کنار جاده‌ای نیز منهدم شده‌است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *