قطر: "امارات" به جای اتهام زنی از نقض منشور سازمان ملل دست بردارد

18:40 - 02 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۸۰۳
هیات قطر در سازمان ملل در پاسخ به سخنان امارات در مجمع عمومی این سازمان که دوحه را متهم به حمایت از تروریسم کرده بود، تاکید کرد: این اتهام ها تداوم سلسله سخنان جعلی کشورهای محاصره کننده است.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه خبری روسیا الیوم، احمد سیف الکواری عضو هیات قطر در سازمان ملل، سخنان هیات اماراتی در این سازمان را تداوم سلسله ادعاها و سخنان ساختگی کشورهای محاصره کننده به هدف سیاه نمایی از قطر و ضربه زدن به روابط آن با کشورها دانست.

وی افزود: اقدامات کشورهای محاصره کننده علیه قطر در سه ماه گذشته نقض منشور سازمان ملل است.
وی افزود: امارات به جای اتهام قطر باید دست از نقض قوانین شورای امنیت درباره لیبی بر داشته، خرید سلاح از کره شمالی را متوقف کند و از گسترش هرج ومرج و جنگ افروزی با حمایت از مزدوران امتناع ورزد.

عربستان و امارات از ابتدای سقوط معمر قذافی سعی داشتند، تا به ترکیه و قطر اجازه نفوذ در لیبی را ندهند؛ بنابراین پس از سقوط قذافی، لیبی عملا عرصه رقابت امارات و عربستان با ترکیه و قطر شد. آنکارا و دوحه سعی کردند تا گروه‌های اسلامگرا از جمله اخوان‌المسلیمن را بر سر کار بیاورند.

همزمان با کودتای خلیفه حفتر در لیبی، امارات و عربستان به عنوان اصلی‌ترین طرف‌های حمایت‌کننده از وی مطرح شدند و خلیفه حفتر 20 ژوئن 2014 از قطری‌ها و ترک‌ها خواست ظرف 48 ساعت لیبی را ترک کنند.
اوج حضور و دخالت امارات در لیبی به حمله جنگنده‌های این کشور به فرودگاه طرابلس پایتخت لیبی بود.'

عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات روز گذشته شنبه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: کشورش به همراه عربستان، بحرین و مصر تصمیم گرفتند قطر را مجبور به تغییر رفتار در خصوص حمایت از تروریسم و افراط گرایی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *